آرشیو دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۴۴
جامعه
۱۷

آموزش ویژه برای محیط بانان استان تهران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با اصول جهت یابی و رهایی از گم شدن ویژه محیط بانان استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نقی میرزاکریمی افزود: در پایان هفته گذشته دومین مرحله از دوره آموزشی زندگی در شرایط سخت ویژه محیط بانان استان تهران با عنوان آشنایی با اصول جهت یابی و رهایی از گم شدن، برای 25 نفر از محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان های تابعه در پارک های ملی خجیر و سرخه حصار برگزار شد.

وی با اشاره به این که هدف از برگزاری این دوره ها، آموزش زندگی در شرایط سخت و تمرین پیاده روی و ارزیابی آمادگی جسمانی محیط بانان و نحوه انجام ماموریت و میزان آشنایی آنان با وظایف سازمانی است، اظهار کرد: بالابردن سطح حفاظتی مناطق، پشتیبانی از واحدهای شهرستانی و محیط بانی ها، بررسی وضع مناطق و آشنایی محیط بانان با دیگر مناطق تحت مدیریت استان از دیگر اهداف این دوره آموزشی است.

میرزاکریمی با بیان این که دوره آموزشی زندگی در شرایط سخت محیط بانان استان تهران در سه مرحله برگزار می شود، بیان کرد: تاکنون دو مرحله از این دوره آموزشی در منطقه حفاظت شده کویر و پارک های ملی خجیر و سرخه حصار برگزار شد و مرحله سوم آن بزودی در پارک ملی لار برگزار خواهد شد. پارک ملی سرخه حصار یکی از قدیمی ترین شکارگاه های ایران با مساحتی برابر 9195 هکتار، در سال 1361 به عنوان پارک ملی شناخته شد.