آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۳۴۶۹
بازار موبایل
۲۷

خبر

نوکیا بازگشت به بازار تلفن همراه را تکذیب کرد

خبرگزاری فارس: نوکیا اعلام کرده به رغم انتشار برخی گزارش های خبری برنامه ای برای بازگشت به بازار تلفن همراه در سال 2016 ندارد.

این شرکت با صدور بیانیه ای تاکید کرده به دنبال طراحی، ساخت و فروش هیچ نوع گوشی تلفن همراهی نیست.

پیش از این برخی سایت ها مدعی شده بودند این شرکت فنلاندی که هم اکنون واحد تلفن همراهش در تملک مایکروسافت است در سال 2016 به بازار همراه باز می گردد و در همین راستا قصد دارد یک مجموعه تحقیق و توسعه در چین راه اندازی کند.

از زمان فروش واحد تلفن همراه نوکیا به مایکروسافت در سال 2013 به قیمت 2/ 7 میلیارد دلار تمامی تولیدات آن با نام Microsoft Mobile Oy عرضه شده و از برند نوکیا استفاده نمی شود. نوکیا علاوه بر واحد تولید گوشی دارای سه واحد تجاری دیگر نیز هست که همه آنها به طور مستقل به فعالیت خود ادامه می دهند. ازجمله این واحدها می توان به یک واحد تحقیق و توسعه اشاره کرد که سال گذشته با ضرر و زیان 32میلیون یورویی مواجه شد.

عرضه مدل های جدید گوشی لومیا با ویندوز 10

خبرگزاری فارس: مایکروسافت که به تازگی به جمع تولیدکنندگان گوشی های هوشمند پیوسته و توانسته در سه ماهه اول سال 2015 بیش از 6/ 8 میلیون گوشی لومیا را بفروشد، مدل های جدیدی از این گوشی را آماده کرده است.

این شرکت در مجموع با فروش این گوشی های مجهز به نسخه های مختلف ویندوز توانسته حدود 4/ 1 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

Lumia 940 و Lumia 940 XL دو پرچمدار تازه مایکروسافت هستند که قرار است به زودی روانه بازار شوند و احتمال نصب ویندوز 10 هم روی آنها وجود دارد.

Lumia 940 دارای نمایشگر 2/ 5 اینچی و مدل Lumia 940 XL دارای نمایشگر 7/ 5 اینچی است. همچنین هر دو مدل دارای دوربین 25 مگاپیکسلی در پشت و دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو هستند. پشتیبانی از فناوری سه بعدی و اسکنرهای پیشرفته ازجمله ویژگی های گوشی های مذکور است.

این احتمال وجود دارد که در گوشی های یاد شده حداقل از پردازنده های 8 هسته ای استفاده شود. مایکروسافت در مورد این اخبار واکنشی نشان نداده است.