آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۲۸۷
سیاست
۲

بازتاب

در پی انتشار خبری با تیتر «وزیر ارشاد خواستار شد: تدریس کتاب های اهل سنت در استان های سنی نشین» در صفحه 2 روزنامه «شرق» مورخ شنبه، پنجم اردیبهشت 1394، روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد در جوابیه ای که به خبرگزاری ایسنا ارسال کرد، نسبت به آن به ارائه توضیحاتی پرداخت. هرچند خبر روزنامه «شرق» عینا از خبرگزاری ایسنا در تاریخ چهارم اردیبهشت نقل شده بود، اما با توجه به اینکه این روابط عمومی، رونوشت جوابیه را به «شرق» هم ارسال کرده، «شرق» این جوابیه را منتشر می کند. متن این جوابیه به این شرح است:

«به دنبال انتشار خبری در خبرگزاری «ایسنا» با عنوان «وزیر ارشاد عنوان کرد: تدریس کتاب های اهل سنت در استان های سنی نشین» در تاریخ 04/02/1394 و با کد خبری 94020401849، ضمن تکذیب خبر مذکور، خاطر نشان می شود، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان خود در سفر به استان سیستان وبلوچستان اظهار داشت: «ناشران اهل سنت نیز همانند دیگر ناشران می توانند کتاب های خود را به معاونت فرهنگی عرضه کنند تا کتاب های مناسب آنان با موضوعات وحدت و هم گرایی خریداری می شود» و در هیچ بخشی از سخنانش به تدریس کتاب های اهل سنت در استان های سنی نشین اشاره نکرده است. برهمین اساس مطلب درج شده از قول ایشان صحت نداشته و صرفا برداشت شخصی خبرنگار آن رسانه بوده است. لذا دستور فرمایید جهت تنویر افکارعمومی و بنا بر قانون مطبوعات، نسبت به انتشار اصلاحیه این مرکز در همان صفحه و ستون اقدام مبذول دارند».

همچنین «ایسنا» با اصلاح این خبر بر روی سایت، در انتهای آن آورده است: «لازم به ذکر است گفته وزیر محترم ارشاد درخصوص وجود کتب و منابع اهل سنت در نهاد کتابخانه ها بوده که به اشتباه تیتر خبر تحت این عنوان بوده «باید از کتب اهل سنت در دانشگاه های سنی نشینی که اکثریت آنها اهل سنت هستند استفاده شود» که اصلاح می شود».