آرشیو چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۳۴۷۰
بازرگانی
۵

توسعه همکاری های اقتصادی ایران و آلمان

گروه بازرگانی: روز گذشته هیات آلمانی «گلوبال بریدجز» با دبیرکل اتاق ایران دیدار کرد که توسعه همکاری های اقتصادی ایران و آلمان در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

حسین نقره کارشیرازی در این دیدار گفت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های دو کشور، تمام امکانات برای شروع مجدد، توسعه و پیشرفت همکاری های اقتصادی وجود دارد. در شروع دوره کار دولت جدید شاهد هیات های متعددی از آلمان و اکثر کشورهای اروپایی بوده ایم.

وی به موقعیت ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: ایران یک بازار 400 میلیون نفری دارد و مرکز ثقل همکاری های گسترده بین آسیا و اروپا است.

وی گفت: از سرمایه گذاران خارجی در تمامی نقاط ایران خصوصا مناطق آزاد تجاری استقبال می شود و برای سرمایه گذاران خارجی در این مناطق معافیت گمرکی و مالیاتی وجود دارد.

دبیرکل اتاق ایران با توضیح اجمالی در مورد پروژه های خط لوله گاز در داخل و خارج کشور و همچنین اعلام آمار حجم مبادلات تجاری با کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان و روسیه ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد افزایش چند برابری حجم مبادلات با این کشورهای همسایه خواهیم بود.

وی درخصوص ذخایر انرژی و اتمام ذخایر فسیلی گفت: ایران دومین کشور ذخایر گاز و سومین کشور نفتی منطقه است. از سال های قبل از انقلاب مطالعات و بررسی های لازم در زمینه انرژی بادی، خورشیدی، زمین گرمایی و مصرف بهینه از انرژی اتمی در زمینه جایگزین شدن ذخایر فسیلی انجام شده است.