آرشیو چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۳۴۷۰
بورس
۱۰

رضایت سهامدار عمده مبین از قیمت گذاری

عرضه مبین در شرایطی با استقبال جالب توجه سرمایه گذاران مواجه شد که منافع سهامداران خرد را در اولویت قرار داده بودیم و نگران این گروه بودیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ضمن اعلام اینکه در عرضه اولیه پتروشیمی مبین نگران سهامداران خرد بود، از کشف قیمت 290 تومانی شرکت ابراز رضایت کرد و درباره زمان عرضه 3 درصد دیگر و واگذاری دو شرکت هم توضیح داد.

به گزارش «سنا»، عادل نژاد سلیم، درباره عرضه اولیه امروز سهام پتروشیمی مبین و فروش 7 درصد معادل 997 میلیون و 640 هزار سهم اظهار کرد: این عرضه در شرایطی با استقبال جالب توجه سرمایه گذاران مواجه شد که منافع سهامداران خرد را در اولویت قرار داده بودیم و نگران این گروه بودیم، به همین دلیل در نظر داشتیم هوای سهامداران حقیقی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که ارزش واقعی شرکت پتروشیمی مبین بالاتر از کشف قیمت 290 تومانی است اما اولویت ما و مسوولان بازار، حفظ منافع سرمایه گذاران بود. بنابراین ما هم مانند سهامداران حقیقی از کشف قیمت این شرکت رضایت داریم. این مقام مسوول درباره علت کاهش 5درصدی سود هر سهم پتروشیمی در عملکرد سالانه «مبین» گفت: این کاهش ناشی از تسعیر بدهی ارزی یک تومانی به پتروشیمی خلیج فارس بود و به دلیل اهمیت ناچیز می توانست اعلام هم نشود.

اما از آنجا که عهد کرده ایم همه زیر مجموعه های «فارس» باید دارای حداکثر درجه شفافیت باشند و مردم از همه موارد مطلع شوند، تصمیم به اعلام این کاهش ناچیز گرفتیم. نژاد سلیم با اشاره به برگزاری مجمع سالانه «مبین» حداکثر در تیر ماه و پیشنهاد تقسیم سود 70 درصدی، درباره برنامه عرضه 3 درصد دیگر هم گفت: باقی سهام این شرکت با هماهنگی مسوولان بورس و درصورت وجود شرایط به مرور واگذار خواهد شد. وی در واکنش به این سوال که چه شرکت های دیگری از زیر مجموعه های هلدینگ پتروشیمی فارس، در بورس و فرابورس واگذار خواهند شد، توضیح داد: شرکت پتروشیمی سینا اخیرا در فرابورس درج نماد شده و شرکت پتروشیمی فجر هم درحال طی مراحل لازم برای پذیرش دربورس است. بنابراین در آینده سهام این دو شرکت آماده عرضه خواهند شد. به گفته نژاد سلیم، آثار مالی واگذاری پتروشیمی مبین بعد از کشف قیمت و بررسی های لازم به سازمان بورس اعلام خواهد شد.