آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۲۱
شوک امروز
۱۲

دستبرد دزد حرفه ای به حساب اینترنتی یک دانشجو

دزد حرفه ای را که به حساب اینترنتی یک دانشجو در مشهد دستبرد زده بود، دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در تشریح خبر گفت: پسر دانشجویی با طرح شکایتی اظهار داشت شهریه دانشگاهش به طور اینترنتی از حسابش توسط گروهی ناشناس برداشت شده است.

در تحقیقات به عمل آمده از مالباخته مشخص شد که مدتی پیش کارت عابر بانکش را گم کرده و پس از چند روز با بررسی موجودی حسابش متوجه شده که شش میلیون ریال که بابت شهریه دانشگاه در کارتش نگه داشته مورد دستبرد قرار گرفته است. کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات مالباخته با یک سری تحقیقات فنی رد پای دزد را در فضای سایبری زده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

سرهنگ سید محسن عرفانی افزود: دزد که مردی 31 ساله بود لب به اعتراف گشود و اظهار داشت در زمان برداشت پول توسط مالباخته رمز کارتش را یادداشت و در ادامه در فرصتی مناسب کارتش را سرقت کردم و با ایجاد رمز دوم شش میلیون ریال از حسابش برداشت کردم. سرهنگ عرفانی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهم برای دیگر سرقت های احتمالی از شهروندان خواست به محض گم شدن یا سرقت کارت عابر بانک خود، بانک را در جریان بگذارید و در صورتی که خارج از زمان اداری کارت خود را از دست داده اید می توانید به سایت اینترنتی بانک ها جهت مسدود کردن حساب و اعلام سرقت مراجعه کنید.