آرشیو چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۵۱
ورزش
۱۳

قهرمانی واداریو ایران در مالزی

دومین دوره رقابت های کاراته سبک واداریو با عنوان جام افسانه در مالزی برگزار شد که در این رقابت ها تیم ایران به قهرمانی رسید. تیم ایران که بعد از وقفه ای 5 ساله رهسپار این رقابت ها شده بود، توانست دوباره قهرمانی را از آن خود کند. مالزیایی ها این رقابت ها را در ادوار قبلی به نام دیگری برگزار می کردند، اما جام افسانه دو سال است که در این کشور برگزار می شود.

محمد بهبودی، سرپرست و سرمربی تیم واداریو ایران درباره این رقابت ها به جام جم می گوید: مالزی در کاراته صاحب قدرت است و بالطبع رقابت هایی که در این کشور برگزار می شود، مورد استقبال تیم های شرکت کننده قرار می گیرد. تیم ایران همراه 9 تیم از کشورهای دیگر و تیم میزبان، برگزارکنندگان جام افسانه بودند؛ هند، کره جنوبی، اندونزی، چین، فیلیپین، ویتنام، تایلند، میانمار و لائوس. مسابقه ها با رشد کمی 700 کاراته کا در سطح کیفی بسیار مطلوبی برگزار شد و ورزشکاران ایرانی نتایج خوبی گرفتند. بهبودی که خودش مدال طلای کاتای انفرادی را در شرایط سنی بالای 35 سال بر گردن انداخت، ادامه می دهد: ورزشکاران سبک واداریو ایران با قدرت حریفان خود را پشت سر گذاشتند. و با 17 طلا، 10 نقره و 6 مدال برنز برای قهرمانی تردیدی باقی نگذاشتند.

سرمربی تیم واداریو با اشاره به ظرفیت های موجود در این سبک می گوید: در تمام کشورهای صاحب کاراته دنیا، این ورزش به چهار سبک واداریو، شیتوریو، شوتوکان و گوجوریو تقسیم می شود که توجه خاصی روی آنهاست، زیرا اساس کاراته را این سبک ها به وجود می آورند. هر کدام از آنها نیز تفاوت و در عین حال زیبایی ویژه ای دارند.

در ایران نیز استعدادهای زیادی داریم که در صورت فراهم کردن امکانات می توانیم قهرمانان بیشتری را در سطح دنیا معرفی کنیم. بهبودی یکی از مشکلات واداریو در ایران را نداشتن اعتبارمالی لازم می داند و ادامه می دهد: وزارت ورزش و جوانان می تواند به سبک هایی مانند واداریو که افتخارآفرین هستند کمک هزینه ارزی بدهد تا ورزشکاران ایران در خارج از کشور یا برای اعزام ها به مشکل برخورد نکنند. در گذشته سازمان تربیت بدنی به این نکته توجه داشت، اما امیدواریم وزارت ورزش و جوانان نیز با توجه به رویکرد جوانان به واداریو به این ورزش توجه کند.