آرشیو چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۵۱
حوادث
۱۹

مرگ دوباره کودک معلول در مجتمع نارمک

سقوط دختر 7 ساله مجهول الهویه با معلولیت شدید ذهنی و نابینایی از طبقه سوم «مجتمع نگهداری کودکان معلول ذهنی، جسمی بهزیستی نارمک» باعث مرگ این کودک شد.

این حادثه در حالی 22 فروردین امسال رخ دادکه معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، علت آن را لق بودن لوله محافظ پنجره طبقه سوم مرکز و همچنین باز شدن بیش از حد استاندارد پنجره، عنوان کرده است.

سخنگویی، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نیز در تشریح جزئیات این حادثه با استناد به فیلم موجود به ایسنا گفت: 22 فروردین و طبق فیلم های موجود ساعت 20 و 46 دقیقه، دختر یاد شده که دچار معلولیت شدید ذهنی، نابینایی و همچنین اختلال رفتاری بود به دلیل لق بودن لوله محافظ پنجره طبقه سوم و باز شدن بیش از حد استاندارد پنجره، به پایین سقوط کرد.

وی با بیان این که کودک دارای اختلالات رفتاری و بیقراری بوده و توسط مربی بسته می شد، افزود: اما در آن زمان با توجه به فیلم موجود، مربی درحال عوض کردن پوشک کودک دیگری بوده و در این فرصت، کودک خود را به کنار پنجره رسانده و به پایین پرتاب می کند. پس از این حادثه، بلافاصله با حضور نیروهای آگاهی و انتظامی، کودک به بیمارستان الغدیر منتقل شده و در آنجا جان خود را از دست می دهد. سازمان بهزیستی، روز بعد از وقوع حادثه یعنی 23 فروردین نامه ای به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری بهزیستی ارسال و در ارتباط با کارمند خاطی درخواست پیگیری کرده است.

در آخرین روزهای سال 92 نیز مرگ 15 کودک در این مرکز خبرساز شد. یکی از کارکنان این مرکز به ایسنا اعلام کرده بود، از این تعداد 3 2 مرگ به علت بی احتیاطی و کم کاری رخ داده، به عنوان مثال در مورد یکی از کودکان، مرگ در نیمه شب اتفاق افتاده چرا که داروی تشنج را به کودک نداده اند و کودک از تخت پایین افتاده و این اتفاق منجر به مرگ وی شده است. این درحالی است که فوت شده را تا صبح نگه می دارند و اطلاع نمی دهند.

پس از این ماجرا مدیرکل بهزیستی شهرستان تهران اعلام کرد؛ در سال 92 در مرکز نگهداری معلولان نارمک 15 کودک فوت کردند که از این تعداد 3 کودک در مرکز نارمک و 12 کودک در بیمارستان جان خود را از دست دادند.