آرشیو دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۰
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

سنگ تمام رسانه ملی برای نمایشگاه کتاب

داوود نعمتی، مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما گفت: ادعای امیرمسعود شهرام نیا، قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مبنی بر پوشش ضعیف رسانه ای این نمایشگاه در صدا و سیما از سر بی اطلاعی است، چون رسانه ملی اخبار این رویداد فرهنگی را در بیشتر شبکه های رادیویی و تلویزیونی منعکس و چند غرفه در این نمایشگاه برپا کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نعمتی درباره عملکرد تلویزیون و رادیو در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب توضیح داد: جریان سازی خبری و اطلاع رسانی برای نمایشگاه کتاب در رسانه ملی از روز های قبل از برگزاری این رویداد فرهنگی در شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی با گزارش های خبری از آماده سازی نمایشگاه آغاز شد و در طول برگزاری نمایشگاه نیز رویدادهای این نمایشگاه در ویژه برنامه های رادیویی و تلویزیونی منعکس شد و اخبار آن نیز در بخش های مختلف خبری به سمع و نظر مخاطبان رسید.

از میان این برنامه ها می توان به پوشش کامل خبری بازدید مقامات کشوری از این نمایشگاه، راه اندازی غرفه های شبکه های رادیویی ایران، سلامت، فرهنگ، ورزش، تهران و قرآن در نمایشگاه و برقراری ارتباط مستقیم به طور روزانه چند بار در برنامه های مختلف این شبکه ها و پخش ویژه برنامه های رادیویی صدای کتاب،کیمیای کلمات، آینه جیبی، فراهنگ و کارنامک و ویژه برنامه های تلویزیونی کتابنامه و کاغذ رنگی اشاره کرد. پزشکان شبکه سلامت نیز با راه اندازی سایت های کنترل، بازدیدکنندگان را به لحاظ سلامت جسمی راهنمایی می کردند. برنامه های زنده تلویزیون مانند سیمای خانواده هم بخشی از برنامه خود را به نمایشگاه کتاب اختصاص داده بودند.

نعمتی تاکید کرد: بی شک، اگر آقای شهرام نیا فرصت لازم را برای رصد پوشش رسانه ای این رویداد فرهنگی در رادیو و تلویزیون پیدا می کرد، منصفانه تر قضاوت می کرد و اقدام رسانه ملی را شایسته قدردانی می دانست.