آرشیو دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۰
اقتصاد
۴

نعمت زاده:شرکت های حمل و نقل ریلی نیاز خود را از داخل تامین کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت های حمل و نقل ریلی داخلی خواست نیازهای خود به انواع واگن باری و مسافری را از محل تولیدات شرکت های ایرانی تامین کنند.

این درحالی است که چندی پیش یک شرکت داخلی تولید آهن آلات از برنامه خود برای تولید ریل ملی خبرداد واعلام کرد فعلاخریداری برای آن وجودندارد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، محمدرضا نعمت زاده دیروز در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی صنایع و تجهیزات وابسته درگفت وگو با خبرنگاران، افزود: از آنجا که ما با ورود واگن های دست دوم به کشور مخالف هستیم از شرکت های ایرانی می خواهیم عمده نیاز خود را از شرکت های داخلی تامین کنند.

وی بر ضرورت تولید تجهیزات مورد نیاز صنعتی در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی تاکید کرد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه ریزی کرده تا هرگونه تجهیزاتی که از خارج از کشور وارد می شود توسط شرکت های داخلی تولید شود.وی با تاکید بر ضرورت افزایش نقدینگی و سرمایه گذاری در حوزه صنعت ریلی کشور، افزود: ما به دنبال این هستیم که با همکاری وزارت راه و شهرسازی، شرکت های ایرانی بتوانند از محل صندوق توسعه ملی و منابع بانک ها نقدینگی مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی با بیان این که هم اکنون ظرفیت تولید سالانه هزار واگن برون و درون شهری را داریم، اظهارکرد: شرکت های ایرانی می توانند تمام تقاضاهای مورد نیاز را در حوزه واگن باری تامین کنند.وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حوزه ساخت لکوموتیو نیز در کشور ظرفیت های مناسبی وجود دارد، هرچند که ظرفیت ما سالانه تولید 80 دستگاه لکوموتیو است اما حداقل می توانیم 50 لکوموتیو در سال تولید کنیم.