آرشیو دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۰
فرهنگ و هنر
۵

5 هزار زائر خارجی در اردوهای راهیان نور

حالادیگر بعد از 2 دهه تجربه موفق و معنوی اردوهای راهیان نور، این رویداد ابعاد بین المللی برجسته ای به خود گرفته است. نمونه اش هم اینکه رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور درباره تعداد زائران خارجی راهیان نور سال 93-94 گفته حدود 5 هزار زائر از بیش از 33 کشور جهان در حماسه بزرگ راهیان نور شرکت داشتند.

به گزارش جام جم، نکته جالب درباره حضور زائران خارجی کاروان های راهیان نور، تکثر آنها از قاره های مختلف جهان است. سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در این باره به تسنیم گفت: این زائران از کشورهای اروپایی مثل اتریش و اسپانیا، کشورهای آسیایی مثل پاکستان و عراق و کشورهای قاره آفریقا بودند که با حضور در مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس، با این حماسه بزرگ آشنا شدند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور پیش تر در نشست خبری با ارائه آماری از اردوهای راهیان نور گفته بود حدود 5 میلیون نفر در اردوهای راهیان نور سال 93-94 شرکت داشته اند. جالب اینکه به گفته او بیش از 50 درصد زائران با ماشین های شخصی خود برای بازدید مناطق عملیاتی رفتند.

یکی دیگر از نکات صحبت های رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور درباره تعداد افرادی است که به صورت افتخاری در این کاروان ها خدمت رسانی می کنند. به گفته سردار کارگر در مجموعه راهیان نور حدود 200 هزار نفر به مردم خدمت می کنند که 99 درصد آنها به صورت افتخاری در این کار شریک هستند. از این تعداد 23 هزار خادم، 16 هزار راوی، 13 هزار مبلغ و 50 هزار نفر مدیر کاروان هستند.

43 یادمان در 5 استان میزبان زائران راهیان نور هستند. در راهیان نور دریایی هم 5 یا 6 یادمان هست که در مجموع تعداد یادمان های دفاع مقدس به عدد 50 نزدیک می شود. گسترش زیرساخت های این یادمان ها یکی دیگر از نکاتی است که رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور بر آن تاکید می کند.