آرشیو دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۰
جامعه
۱۷

رئیس سازمان حج و زیارت: احتمال از سرگیری اعزام به سفر عمره از آذر

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: احتمال از سرگیری سفرعمره از آذرماه وجود دارد.

سعید اوحدی افزود: سرکنسولگری ایران در جده پنجشنبه گذشته به دادسرا مراجعه کرد و آنها اعلام کردند که مراحل تحقیق پرونده تکمیل شده و به محکمه ارسال شده است.

پرونده آزار و اذیت دو زائر نوجوان ایرانی از سوی ماموران فرودگاه جده سبب لغو سفر عمره شده است.

وی با اشاره به سفر اخیرش به عراق تصریح کرد: این سفر به دو منظور انجام شد؛ یکی برای هماهنگی سفر اربعین که با وزیر حج عراق، استاندار عراق، استاندار نجف و سفیر ایران در عراق دیدار کردیم و هماهنگی های لازم در جهت اسکان و حمل و نقل زائران انجام شد تا شاهد مشکلات سال گذشته نباشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: هدف دوم از سفر به عراق بازدید از طرح های سازمان حج و زیارت در این کشور است، هم اکنون سازمان 6 پروژه را در زمینه اسکان و آشپزخانه مرکزی در دست انجام دارد. وی با اشاره به کلنگ زنی آشپزخانه مرکزی در نجف یادآور شد: این آشپزخانه در شرایط عادی ظرفیت 60 هزار پخت و در شرایط ویژه مانند اربعین ظرفیت 100 هزار پخت غذا را دارد.

اوحدی به پروژه های این سازمان در داخل کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون هتل شلمچه در نقطه صفر مرزی در حال ساخت است. ساخت هتل مهران نیز در شرف اجراست و زائرسرای چزابه نیز با ظرفیت 5000 نفر تا قبل از اربعین به بهره برداری می رسد.