آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۳
اخبار کشور
۳
اخبار دانشگاه

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به مسئولان وزارت علوم:فساد بورسیه های فله ای سال های 1368 تا 1384را رسیدگی کنید

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه ای درباره پرونده بورسیه ها تاکید کرد: مسئولین وزارت علوم و نمایندگان مجلس به موضوع بورسیه ها از سال 1368 تا 1384 نیز رسیدگی کنند.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه ای درباره پرونده بورسیه ها تاکید کرد: مسئولین وزارت علوم و نمایندگان مجلس به موضوع بورسیه ها از سال 1368 تا 1384 نیز رسیدگی کنند و فساد بورسیه های فله ای کارگزاران و مشارکت در حیات خلوت وزارت علوم را به استحضار ملت برسانند.

در بندهایی از این بیانیه آمده است:

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از تمامی دلسوزان نظام، بالاخص مسئولین هوشیار و دوراندیش قوه قضائیه و نمایندگان مجلس می خواهد در فرایندهای تسویه حساب های کاملاسیاسی وزارت علوم بالاخص قضیه بورسیه های مظلوم، ورود کنند و اجازه ندهند جامعه نخبگانی متصل به آرمانهای انقلاب در مسلخ تصمیمات برخی افراطیون نشسته بر کرسی های سرنوشت ساز این وزارتخانه، ذبح و نابود شوند.

جامعه اسلامی دانشجویان نهایت اعتراض خود را به ترکیب هیئت عالی مسائل و امور دانشگاهیان در مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام می کند و از همه کارگزاران فرهنگی و علمی نظام می خواهد که در حیطه اختیارات و اعضای این هیئت تجدید نظر کنند. عدم تجدید نظر در این هیئت می تواند نتایج شومی برای آینده آموزش عالی و سیاسی تر کردن این وزارتخانه علمی به همراه داشته باشد.

از سوی دیگر انتظار می رود مسئولین وزارت علوم و نمایندگان محترم مجلس به موضوع بورسیه ها از سال 1368 تا 1384 نیز رسیدگی کرده و فساد بورسیه های فله ای کارگزاران و مشارکت در حیات خلوت وزارت علوم را به استحضار ملت برسانند. بررسی موضوع بورسیه ها در یک بازه زمانی خاص و با قوانین خودساخته بی مبنا، خود نشانی از سوگیری مغرضانه و هدف گذاری خاص سازمان امور دانشجویان در مقابله و حذف مظلوم ترین اساتید آینده کشور در سایه ترس رسانه ای ایجاد شده توسط آنها، است. این روزها همگان می دانند که کیفیت علمی، تعهدات اخلاقی و وضعیت پژوهشی دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه لغو بورس شده، قابل قیاس با بورسیه شدگان ضعیف دوران اصلاحات و کارگزاران نیست.