آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۳
اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت ملی گاز:هیچ خطایی در صنعت گاز بخشیده نمی شود

عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: هر خطایی که در شرکت ملی گاز ایران توسط پیمانکار، مشاور یا بهره بردار صورت بگیرد حتی با دو هزار بار رفو کردن، بخشیده نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا عراقی با بیان اینکه در طی 10 سال گذشته ایران تنها گاز صادر می کرد اما اکنون علاوه بر صادرات تامین کننده بزرگترین شبکه گازرسانی در جهان است گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته پیش بینی می شود تا برنامه ششم ظرفیت تولید گاز کشور به یک میلیارد متر مکعب در روز برسد.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد سبد انرژی کشور به گاز وابسته است گفت: در هیچ جای دنیا مردم، صنایع و نیروگاه ها وابسته به صنعت گاز نیستند اما با توجه به اینکه ایران از منابع غنی گاز برخوردار است، تامین گاز وظیفه خطیری محسوب می شود.

عراقی با بیان اینکه پیش بینی می شود عملیات در پالایشگاه ها، خط انتقال و ایستگاه تقویت فشار در چند سال آینده به دو برابر افزایش یابد گفت: شرکت ملی گاز ایران سه وظیفه اصلی مهم در تامین گاز کشور بر عهده دارد به طوری که در سال های آینده حجم بسیار وسیعی از پروژه ها را اجرا خواهد کرد بنابراین به هیچ عنوان حق نداریم یک صدم درصد خطاهای پیمانکاران را ببخشیم.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه پیمانکار، مشاوران و کارفرمایان اچ.اس. ای باید تمام شرایط لازم را در پروژه ها داشته باشند گفت: در غیر این صورت هیچگونه کوتاهی در اجرای پروژه ها را از طرف آنها قبول نخواهیم کرد.

عراقی با بیان اینکه هر اتفاقی که در شرکت ملی گاز ایران توسط پیمانکار، مشاور یا بهره بردار صورت بگیرد حتی با دو هزار بار رفو کردن خطای آنها، بخشیده نخواهد شد گفت: باید مسائل اچ.اس. ای در اجرای پروژه ها به صورت جدی لحاظ شود تا اعتماد جامعه جلب شود.