آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۴
سیاسی
۲۱

تشکیل ستاد انتخاباتی در 17 استان

سخنگوی وزارت کشور از تشکیل ستادهای انتخاباتی در 17 استان کشور خبر داد. روز گذشته حسینعلی امیری در گفت و گو با ایرنا، جزئیات سومین جلسه ستاد انتخاباتی کشور که روز سه شنبه با حضور همه اعضا در وزارت کشور برگزار شد را تشریح کرد و گفت: از استانداران خواسته شده تا هرچه زودتر ستادهای انتخاباتی را در استان های خود تشکیل داده و گزارش مربوطه را به وزارت کشور اعلام کنند.

به گفته وی «طراحی تعرفه های انتخابات مجلس شورای اسلامی و تعیین چاپخانه از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.» قائم مقام وزیر کشور همچنین اعلام کرد: برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیازمند آموزش به 2 میلیون و 500 هزار نفر از مجریان، متصدیان صندوق های رای و هیات های اجرایی هستیم که این وظیفه بر عهده اداره کل انتخابات کشور گذاشته شد. وی افزود: همچنین مقرر شد تا تکالیف قانونی که کاندیداها باید در انتخابات داشته باشند از قوانین و مقررات مربوطه استخراج و اطلاع رسانی شده و جدول تکالیف فرمانداران نیز تهیه شود. به گفته عضو ستاد انتخابات کشور «قرار شد تا منشوری درباره تکالیف فرمانداران که متضمن بایدها و نبایدها است، تهیه شود و به امضای آنان نیز برسد.»

ستاد انتخابات کشور چندی پیش برای تمهید مقدمات انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تشکیل شد. براساس احکام وزیر کشور، حسینعلی امیری، حسین ذوالفقاری، جواد ناصریان، سید سلمان سامانی، امیر شجاعان و محمد ابراهیم شوشتری؛ 6 عضو ستاد انتخاباتی کشور بودند که دیروز سید علیرضا آوائی، رئیس سازمان ثبت احوال نیز با حفظ سمت از سوی وزیر کشور به عنوان عضو دیگر ستاد انتخابات منصوب شد. ریاست این ستاد برعهده محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور است. انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفند ماه سال جاری و به صورت همزمان برگزار خواهد شد.