آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۳
ورزشی - اخبار کشور
۱۳

قول رئیس فدراسیون جهانی برای حضورووشو در المپیک

رئیس فدراسیون جهانی ووشو در دیدار با رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون ووشوی ایران اطمینان داد این رشته به زودی وارد المپیک شود.

یوزای چینگ نایب رئیس IOC و رئیس فدراسیون جهانی ووشو و نایب رئیس شورای المپیک آسیا دیروز به دعوت فدراسیون ووشو به ایران آمد و پس از جلسه با رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون ووشوی ایران در نشست خبری حاضر شد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.یوزای چینگ، رئیس فدراسیون جهانی ووشو با بیان اینکه ووشوی ایران بعد از چین حرف اول را در آسیا می زند و یکی از قدرت های جهان نیز محسوب می شود، گفت: ایران درخواست میزبانی جا م جها نی 2016 را داده است. می خواهیم قطعا میزبانی ساندا در سال 2016 به ایران داده شود و در تالو نیز اگر ایران بتواند میزبانی را بگیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما سعی کردیم از سال 2001 ووشو را وارد المپیک کنیم در سال 2008 در المپیک پکن ووشو حضور داشت ما در چین قدرت داشتیم و توانستیم با اعمال قدرتمان در آن سال رشته ووشو را وارد المپیک کنیم که البته حضور ووشو به صورت آزمایشی بوده است. ما در المپیک نانجینگ نیز ووشو را برگزار کردیم. می خواهیم در سال 2024 یا 2028 ووشو را وارد المپیک کنیم. من به همراه علی نژاد و همه همکاران تلاش می کنیم که ووشو در سال 2024 وارد المپیک شود.