آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۳
ورزشی - اخبار کشور
۱۳

دادستان کل کشور: برای تامین آسایش روانی و امنیت مالی مردم

بانک مرکزی موظف به معرفی موسسات غیرقانونی است

دادستان کل کشور بانک مرکزی را موظف کرد تا برای تامین آسایش روانی و امنیت مالی مردم موسسات مالی غیرقانونی را منتشر و از مردم بخواهد که در این گونه موسسات سرمایه گذاری نکنند.

حجت الاسلام رئیسی دیروز در حاشیه یازدهمین همایش دادستان های عمومی انقلاب و نظامی مراکز استان های کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دادگستری با زمین خواران برخورد می کند تصریح کرد: هدف اصلی قوه قضائیه جلوگیری از تخریب جنگل ها و تغییر کاربری های نادرست است که این مهم تنها با همکاری مسئولان و سازمان های مختلف محقق می شود.

رئیسی در این همایش نیز طی سخنانی تمام مسئولان قضایی را موظف به اجرای دقیق قانون و برخورد با قانون شکنان به ویژه در عرصه زمین خواری، اراضی ملی و منابع طبیعی کرد و گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله زمین خواری برای ما حجت و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.دادستان کل کشور به وضعیت موسسات مالی و اعتباری اشاره کرد و گفت: باید وضعیت این موسسات هر چه سریع تر روشن شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های دادگستری خراسان رضوی در برخورد با متخلفین مناسب بوده است تصریح کرد: دادگستری اجازه نمی دهد برخی از موسسات مالی و اعتباری امنیت اجتماعی را از مردم سلب کنند.

گفتنی است علی طیب نیا وزیر اقتصاد نیز سه روز پیش در حاشیه همایش همدلی، همزبانی، رونق اقتصادی و اشتغال در جمع خبرنگاران توانمندی مالی و صلاحیت های لازم را از شروط راه اندازی موسسات مالی دانست و تاکید کرد: با همکاری قوه قضائیه موسسات غیرمجاز فاقد صلاحیت و مجوز منحل می شوند. وی از مردم خواست به اینگونه موسسات هر چند که نرخ سود بالاتری به مشتریان خود ارائه می کنند، اعتماد نکنند. یازدهمین همایش دادستان های عمومی و انقلاب و نظامی مراکز استان های سراسر کشور با حضور معاونین دادستان کل کشور، وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون سازمان محیط زیست، دادستان های عمومی و انقلاب، نظامی و ویژه روحانیت کشور در مجموعه میلاد قوه قضائیه در مشهد برگزار شد.