آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۳
حوادث - اخبار کشور
۱۵

اخبار کوتاه

آموزش سواد تلویزیونی شد

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از آموزش مستقیم سواد از طریق شبکه های سوم و آموزش سیما خبر داد.

علی باقرزاده در گفت وگو با فارس گفت: برنامه ای را امسال با شبکه آموزش سیما شروع می کنیم که در آن شاهد پخش تدریس و آموزش مستقیم سواد خواهیم بود.

20 تن ترشی فاسد معدوم شد

20 تن ترشی فاسد و تاریخ گذشته درجنوب تهران معدوم شد.

به گزارش ایسنا، کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت جنوب تهران گفت: این ترشی های فاسد و تاریخ گذشته در گاراژی واقع در منطقه 16 با همکاری پسماند شهرداری و با حکم قضایی معدوم شد.

هشدار پلیس فتا در خصوص یک نرم افزار جاسوسی

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا(فتا) در مورد کشف جاسوس افزار ilivid.exe به کاربران هشدار داد.

به گزارش ایسنا، پلیس فتا به کاربران هشدار داد از دانلود و نصب بدافزار ilivid.exe خودداری کنند و به هیچ وجه این بد افزار را بر روی گوشی های هوشمند، تبلت یا سیستم های کامپیوتری خود نصب نکنند.

کارشناس پلیس فتا تاکید کرد: این بد افزار ممکن است در قالب فایل های پیوست به سیستم کاربران نفوذ کند، بنابراین کاربران باید دقت داشته باشند از دانلود کردن فایل های ناشناس و همچنین اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی جدا خودداری کنند.

امکان تمدید اعزام مشمولان غیرغایب کنکوری

مشمولان غیرغایب متقاضی شرکت در کنکور می توانند اعزام خود را تمدید کنند.

معاون وظیفه عمومی فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان با اعلام این خبردر گفت وگو با تسنیم افزود: با تدابیر انجام شده توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا همه مشمولان غیرغایب اعزامی به تاریخ 19 خرداد 94 در صورتی که متقاضی تمدید در موعد اعزام هستند می توانند با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +10 نسبت به ثبت درخواست تمدید خود اقدام کنند.

اجرای قانون آیین دادرسی کیفری جدید از اول تابستان

رئیس کل دادگستری استان تهران از اجرای قانون آیین دادرسی کیفری جدید از ابتدای تیرماه در کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری تهران، غلامحسین اسماعیلی با اعلام این خبر افزود:در این راستا جلسات متعددی تشکیل شده و سازوکارهای لازم پیش بینی شده است، البته هنوز راجع به انتصابات همکاران قضائی مطابق با قانون مذکور پرداخته نشده اما با دقت و جدیت این امر در حال پیگیری است.