آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۴
شوک امروز
۱۲

نجات عامل شلیک مرگ به چوپان 15 ساله از جوخه اعدام

گروه شوک: عامل شلیک مرگ به چوپان 15 ساله در آستانه اعدام از جوخه مرگ نجات یافت.

این مرد که 46 ماه را پشت میله های زندان سپری کرده است، بزودی آزاد خواهد شد.

ساعت 7 صبح یکم مرداد ماه سال 90 صدای شلیک گلوله ای سکوت صبحگاهی را در کشتزارهای حوالی شهرری شکست و کشاورزان با شنیدن صدای تیراندازی شوکه شدند و خود را بالای سر چوپانی که گله اش را برای چرا در اطراف نیزارها برده بود، رساندند.

شلیک مرگبار خیلی زود به کارآگاهان پلیس مخابره شد و دقایقی نگذشته بود که بازپرس ویژه قتل نیز پای در قتلگاه گذاشت و در بین حلقه کشاورزان دست به تحقیقات میدانی زد.

آنان در تحقیقات نخست پی بردند که قربانی، «حمیدرضا» 15 ساله است که هنگام چرای گوسفندانش، هدف گلوله قرار گرفته است. چند ساعت بعد مردی به کلانتری 172 شهرری رفت و خود را قاتل چوپان نوجوان معرفی کرد.

این مرد که «ابراهیم» نام دارد، در بازجویی ها گفت: نگهبان کشتزارها هستم. صبح وقتی کارم تمام شد، می خواستم به خانه بروم. در کنار نیزارها سگ های گله به من حمله ور شدند. چند بار برای کمک، چوپان گله را صدا زدم اما کسی به فریادم نرسید، من نیز برای رهایی از دست سگ ها شلیک کردم و به سمت خانه ام رفتم. هنوز چند قدمی دور نشده بودم که متوجه آه و ناله پسری شدم. وقتی لابه لای نیزارها رفتم، دیدم که چوپان گله هدف گلوله قرار گرفته است و بسختی حرف می زند. همان لحظه رفتم خودرو بیاورم تا او را به نزدیک ترین بیمارستان ببرم، اما وقتی برگشتم، دیر شده بود و پسر نوجوان دیگر نفس نمی کشید.

با این اعترافات، وقتی کیفرخواست صادر شد، این مرد در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده و به مجازات قصاص محکوم شد و قضات شعبه 24 دیوان عالی کشور نیز آن را تایید و قابل اجرا دانستند.

وقتی مرد تیرانداز در فهرست اعدامی ها قرار گرفت، خانواده چوپان نوجوان وی را بخشیدند.

صبح دیروز این مرد در شعبه 74 به ریاست قاضی عبداللهی و چهار قاضی مستشار تنها به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

پنج قاضی دادگاه کیفری برای آزادی این مرد که 46 ماه را در پشت میله های زندان سپری کرده است، وارد شور شدند.

بنابر این گزارش، بزودی این مرد از زندان آزاد خواهد شد.