آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۳
صفحه آخر
۱۶

آغاز آخرین مرحله پاکسازی قلمون در عملیات مشترک حزب الله و ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله لبنان آخرین مرحله پاکسازی قلمون از جمله تپه های «فلیطه» در رشته کوه های این منطقه استراتژیک را آغاز کردند.

به گزارش فارس، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله از روز گذشته کنترل تپه های «العماره1» «العماره 2»، «العماره 3» و «صالح3» و قسمتی از تپه های شمالی «فلیطه» را به دست گرفتند.

به گفته منابع میدانی، هدف اصلی عملیات آغاز شده، کنترل کامل بر تپه های «الثلاجه» و پاکسازی کامل قلمون است. منطقه استراتژیک قلمون تقریبا در دست نیروهای مقاومت و ارتش حزب الله است.

رزمندگان حزب الله از روز گذشته ده ها بار مواضع تروریست های جبهه «النصره» در تپه های الثلاجه را هم هدف قرار دادند و شمار دیگری از تروریست های باقی مانده را به هلاکت رساندند.

رزمندگان حزب الله لبنان و نیروهای ارتش سوریه بیش از 10 روز گذشته عملیات پاکسازی مناطق کوهستانی قلمون را آغاز کرده و اکنون کنترل بخش اعظم این منطقه را به دست گرفته اند.

به گفته تحلیلگران نظامی، هم اکنون تروریست ها در بخش کوچکی از ارتفاعات عرسال واقع در داخل خاک لبنان و مناطق کوچکی در غرب سوریه محصور شده اند. نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله علاوه بر پاکسازی ده ها منطقه و تپه در داخل خاک سوریه، بیشتر مناطق شرقی لبنان در مرز با سوریه را نیز پاکسازی کرده اند اما هنوز هم تعدادی از مناطق باقی مانده است.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه (از مخالفان بشار اسد) نیز مدعی شده که بر اثر حملات هوایی ائتلاف در شمال شرق سوریه 170 تروریست داعش به هلاکت رسیدند.