آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۳
صفحه آخر
۱۶

اسناد فاش شده نشان داد:اوباما از تشکیل داعش و حمله به بنغازی خبر داشته است

دیده بان قضایی آمریکا گزارش داد: اسناد محرمانه و افشا شده وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا نشان می دهد دولت «باراک اوباما» مطلع بود که گروه های وابسته به القاعده دستکم 10 روز قبل از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی، آن را برنامه ریزی کرده بودند.

به گزارش فارس، دیده بان قضایی آمریکا اعلام کرد:«به بیش از یکصد صفحه از اسناد وزارت دفاع آمریکا و وزارت خارجه آمریکا که پیش از این در دسته بندی محرمانه قرار داشت، دسترسی پیدا کرده است که در آن افشا شده وزارت دفاع آمریکا خیلی سریع گزارش کرده بود که حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی توسط القاعده و اخوان المسلمین وابسته به «گردان اسرای عمر عبدالرحمن»صورت گرفته است و دستکم از 10 روز قبل برنامه ریزی شده بود.» این گزارش همچنین اولین تاییدیه رسمی را ارائه می دهد که نشان می دهد دولت آمریکا از انتقال محموله تسلیحات از بنغازی به سوریه آگاهی داشته است.

این اسناد همچنین فاش کرد که دولت آمریکا درست سه ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2012 از برنامه تکفیری های داعش برای ایجاد یک خلافت در عراق آگاهی داشته است و همچنین شکست سیاست «اوباما» در تغییر نظام در سوریه را پیش بینی کرده بود. بنابر این اسناد دولت «اوباما» می دانسته که تسلیحاتی از بندر بنغازی به تروریست های مسلح سوریه فرستاده شده است.

یک سند وزارت دفاع آمریکا از آژانس اطلاعات دفاعی مربوط به 12 سپتامبر 2012، یک روز بعد از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی، نشان می دهد که این حمله توسط گردان اسرای «عمر عبدالرحمن» برنامه ریزی شده بود. این سند به «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا، «لئون پانتا» وزیر دفاع وقت آمریکا، رئیس ستاد مسترک آمریکا و شورای امنیت ملی کاخ سفید فرستاده شده بود.

در جریان حمله سال 2011 به کنسولگری آمریکا در بنغازی، «کریستوفر استیونز» سفیر این کشور در لیبی و سه دیپلمات دیگر کشته شدند.