آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۴
بین الملل
۲۰

اوکراین محور گفت وگوهای دبیرکل ناتو و لاوروف

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پس از دیدار با وزیر خارجه روسیه با صدور بیانیه ای بر اجرای توافق مینسک و استقرار کامل آتش بس در شرق اوکراین تاکید کرد.

به گزارش ایرنا «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در پی دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت: شرایط شرق اوکراین بحرانی است و باید توافق مینسک با احترام به آتش بس به صورت کامل اجرا شود و برقراری کامل آتش بس و خروج تسلیحات سنگین از منطقه و دسترسی کامل ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به منطقه برای نظارت بر صلح ضروری است. طبق گزارش ها، دبیر کل ناتو همچنین خواستار عدم حمایت روسیه از شورشیان شرق اوکراین شده است. این اظهارات در حالی مطرح می شود که کرملین مکررا اتهامات غرب در کمک یا ارائه سلاح به نیروهای ضددولتی در اوکراین را رد می کند. گفته می شود این اولین دیدار دبیرکل ائتلاف ناتو و سیاستمدار عالی رتبه روسی پس از گفت وگوهای مونیخ در ماه فوریه بود.

امریکا 200 میلیون دلار برای کمک به اوکراین اختصاص می دهد

به گزارش ایرنا کنگره امریکا در تدارک بودجه ای 200 میلیون دلاری به منظور تجهیز ارتش این کشور در برابر جدایی طلبان شرق است.

در همین ارتباط بر اساس گزارش دیفنس نیوز در نخستین نسخه از بودجه پنتاگون برای سال 2016، کنگره اعلام کرده است: باید بودجه ای برای کمک به اوکراین به منظور آموزش، تجهیز به سلاح های کشنده و دفاعی، حمایت لجستیکی، انتقال خدمات و ثبات در امنیت ملی و نیروهای نظامی اوکراین اختصاص یابد. گفته می شود این پیشنهاد با استقبال اعضای 2 حزب جمهوریخواه و دموکرات در کنگره مواجه شده است.