آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۴
فرهنگ و هنر
۲۳
گزارش

آخرین خبرها از جشنواره کن

استقبال پخش کننده های خارجی از نماینده ایران در جشنواره کن

شرکت نوری پیکچرز حق پخش نخستین فیلم بلند داستانی آیدا پناهنده را به فرانسه (ممنتو فیلمز)، یونان (استرادا فیلم)، اسپانیا (کارامل فیلم)، سوئیس (سینه ورکس)، برزیل (توکومان فیلمز) و کلمبیا (سینه پلکس) فروخت. به گزارش هنرآنلاین به نقل از اسکرین دیلی، مذاکره برای فروش حق پخش فیلم «ناهید» در بریتانیا، ایتالیا، بلژیک، هلند، آرژانتین، ترکیه، شیلی و اروگوئه ادامه دارد. «ناهید» یکی از 19 فیلم بخش نوعی نگاه این دوره جشنواره فیلم کن است که به استعدادهای نو اختصاص دارد. «ناهید» بخت دریافت جایزه دوربین طلایی جشنواره کن امسال را هم دارد.

مستند «آتلان» در بازار فیلم جشنواره کن عرضه شد

مستند «آتلان» به کارگردانی معین کریم الدینی در بخش «داک کورنر» بازار فیلم کن عرضه شد. به گزارش مهر، «داک کورنر» مکانی حرفه ای و تخصصی در بازار فیلم کن برای تهیه کنندگان فیلم مستند، خریداران، پخش کنندگان و نمایندگان جشنواره های بین المللی است تا بتوانند آثار مستند جدید را مورد بازبینی قرار دهند.

بی برنامگی سازمان سینمایی در جشنواره کن

ایسنا در مورد تعلل مسئولان و دیر اقدام کردن سازمان سینمایی برای حضور جدی در جشنواره کن نوشت: سینمای ایران امسال علاوه بر بازار فیلم که تحت عنوان و نشان سازمان سینمایی با موسسه رسانه های تصویری و بنیاد سینمایی فارابی حضور دارد و به معرفی فیلم های ایرانی می پردازد، در ضلع غربی کاخ جشنواره و در محوطه بازی که به پاویون کشورها اختصاص دارد حاضر است. البته به دلیل دیر اقدام کردن بخش بین الملل سازمان سینمایی برای حضور در این رویداد معمولا جهانی، فضای اختصاص یافته به جمهوری اسلامی ایران، در بخش کم رفت و آمد این محدوده قرار گرفته و از مخاطبان کمی برخوردار است. چند روز پیش هم اعلام شد که برخلاف روال هر ساله سالنی از سوی مسئولان برای نمایش فیلم های ایرانی در بازار کن اجاره نشده است.