آرشیو شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۴
اخبار کشور
۱۰

دوستداران اهل بیت(ع) در سراسر کشور همزمان با حلول ماه شعبان آغاز شد

همزمان با حلول ماه شعبان و میلاد سه اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در شهرها و روستاهای سراسر کشور محافل جشن و سرور برپا شد.

به گزارش خبرگزاری ها، به مناسبت اعیاد شعبانیه ویژه برنامه های حرم رضوی از پنجشنبه شب با مدیحه سرایی و مولودی خوانی شروع شد و تا سوم خرداد ادامه خواهد داشت.

خجسته میلاد باسعادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با برپایی آیین باشکوهی پس از نماز مغرب و عشا با قرائت دعای کمیل و مدیحه سرایی، مولودی خوانی و سرود در حرم مطهر رضوی گرامی داشته شد.

در این آیین که با حضور هزاران نفر از زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برپا بود، مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) در وصف میلاد سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مدیحه سرایی کردند.

همچنین به مناسبت میلاد قمربنی هاشم، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز جشن باشکوهی با اجرای مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان اهل بیت(ع)، دیشب بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس ثامن الحجج(ع) برگزار شد.

به مناسبت فرخنده میلاد امام سجاد(ع) و سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت و ایثار در سوم خرداد نیز جشن باشکوهی در آستان ملکوتی امام رئوف برپا خواهد شد. حرم کریمه اهل بیت(ع) در قم هم طی اعیاد شعبانیه غرق نور و شادی شد. به همین مناسبت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) چراغانی و آذین بندی شد و مداحان و مدیحه سرایان درباره امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) اشعار زیبایی خواندند و سخنرانان گوشه هایی از زندگی آن بزرگواران را بیان کردند. همچنین شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت در بیوت مراجع عظام حضرت آیات مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی و دفتر رهبر معظم انقلاب در قم حضور یافتند و اعیاد شعبانیه را جشن گرفتند. به مناسبت اعیاد شعبانیه سومین حرم اهل بیت(ع) ایران غرق نور و شادی شد و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت با حضور در این بارگاه ملکوتی اعیاد شعبانیه را جشن گرفتند بسیاری از زوج های جوان زندگی مشترک خود را در این روزهای مبارک آغاز کردند.