آرشیو شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۴
شهرستان ها
۷

پای صحبت مردم

کندی در احداث بیمارستان

عملیات ساختمانی بیمارستانی ولی عصر بهبهان که در 3 کیلومتری جاده قدیم این شهر به اهواز قرار دارد به کندی پیش می رود.

کلنگ این بیمارستان حدود 20 سال پیش توسط مرحوم آیت الله مجتهدی، اولین امام جمعه بهبهان به زمین زده شد. ولی تاکنون احداث این بیمارستان به پایان نرسیده است.

شهروندان بهبهانی خواستار تکمیل هر چه سریع تر این بیمارستان هستند تا مشکلات بهداشتی - درمانی آنان کاهش یابد.

جمعی از مردم بهبهان بهسازی جاده امامزاده

* امامزاده شیرعلی یکی از زیاتگاه های مردم بهبهان است. این امامزاده در محور اهواز - بهبهان قرار دارد. مردی که به زیارت امامزاده شیرعلی می روند از جاده پر دست انداز گلایه مند هستند. آنان می گویند: این جاده نیازمند بهسازی و آسفالت است. جای دارد مسئولان مربوطه در این زمینه اقدام کنند.

نبودخانه مطبوعات

شهرستان بهبهان با قدمت طولانی در فرهنگ و رسانه، از حدود هفتاد سال گذشته دارای نشریات متعدد محلی بوده و در حال حاضر نیز در این شهرستان روزنامه های سراسری، استانی و ویژه نامه های محلی توزیع می شود ولی فاقد خانه مطبوعات است.

وجودکانون خبرنگاران در این شهرستان می تواند در رفع مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه و تبعیض هایی که از سوی برخی از ادارات و نهادها به این قشر زحمتکش می شود، موثر باشد.

بهبهان - خبرنگار کیهان

محرومیت از پزشک متخصص

شهرستان ایذه با جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر در شمال شرق استان خوزستان، تنها از یک چشم پزشک برای مداوای بیماران خود بهره می گیرد. البته این پزشک مختص این شهرستان نبوده و بیماران شهرهای همجوار از جمله باغملک و قلعه تل نیز به وی مراجعه می کنند و همین امر باعث طولانی شدن زمان انتظار و نوبت دهی و طول درمان برای عضو حساسی مانند چشم و عوارض جبران ناپذیر آن می شود.

صف بیماران در این مطب به گونه ای است که هر بیننده را یاد ایام گذشته و صفوف اجناس کوپنی می اندازد و متاسفانه این یک معظل است که گریبان گیر مردم این شهر شده است.

همچنین این شهرستان فاقد امکانات اتاق عمل جراحی چشم است که این امر بیماران را برای یک عمل ساده مجبور به عزیمت به سایر شهرها و با وجود مخاطرات فراوان می کند.

اکنون این سوال مطرح است چرا با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در کشور، شهرستان ایذه همچنان از وجود پزشک متخصص و امکانات اتاق عمل رنج می برد؟

اهواز - خبرنگار کیهان