آرشیو شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

محسنی اژه ای:پرونده مهدی هاشمی امنیتی و اقتصادی است

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به کسانی که تلاش می کنند پرونده مهدی هاشمی را سیاسی و کم اهمیت جلوه دهند تاکید کرد: پرونده مهدی هاشمی امنیتی و اقتصادی است.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای دیروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیسان اداره کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران تصریح کرد: همه بدانند که پرونده مهدی هاشمی سیاسی نیست بلکه امنیتی و اقتصادی و هم اکنون در مرحله تجدیدنظر قرار دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره طولانی شدن رسیدگی به این پرونده و شائبه های به وجود آمده در این رابطه گفت: هیچ تاخیری در رسیدگی به این پرونده وجود نداشته و مراحل قانونی درحال طی شدن است.

محسنی اژه ای درخصوص انتخابات آینده مجلس و احتمال تحرکات فتنه گران در این انتخابات نیز تاکید کرد: همه به فکر انجام وظیفه هستند و حوادثی مانند انتخابات 88 رخ نخواهد داد.

اژه ای در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه حفظ انفال و منابع طبیعی و محیط زیست گفت: نباید به خاطر منافع زودگذر این منابع مورد دستبرد قرار گیرند و امروز دستگاه های مختلف به طور نسبی نه به طور صددرصد به فکر افتاده اند تا در حفظ این منابع بکوشند.

معاون اول قوه قضائیه در این مراسم نیز با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با بیداری اسلامی و به زانو درآوردن ایران اسلامی تاکید کرد: در شرایطی عامل عزت و استقلال ایران را وحدت کلمه، بصیرت و توکل به خدا می دانم، اما امروز دوباره از برخی حلقوم ها شنیده می شود که می گویند «ما نمی توانیم» و حال آنکه این حرف دشمن است.

وی تصریح کرد: اکنون عده ای غافل، همه نگاه خود را به این دوخته اند که برای حل مشکلات باید حتما با آمریکا کنار بیاییم و حتما باید کدخدا را ببینیم.

محسنی اژه ای درخصوص کمک و یاری رسانی به دولت نیز گفت: اگر یک امری پیش آید که مربوط به ما نبود، اما دولت از ما یاری و کمک بخواهد قطعا دولت را یاری خواهیم کرد.

در پایان این آیین، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی که پیش از این رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان فارس بود به عنوان مدیرکل جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.