آرشیو شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۵
فن آوری
۱۹
آن سوی خبر

روسیه به دنبال کنار گذاشتن اندروید و ios

روسیه در تلاش برای کاهش وابستگی به فناوری های غربی، قصد دارد سیستم عامل مستقلی را برای گوشی های هوشمند تولید کند.

به گزارش ایسنا، این کشور قصد دارد سیستم عامل اندروید گوگل و ios اپل را با یک نرم افزار جدید برپایه سیستم عامل«سیل فیش» جایگزین کند. روسیه به دنبال سیستم عاملی است که در داخل کشور ساخته شده باشد و توسط آژانس امنیت ملی امریکا قابل رهگیری نباشد. سیستم عامل سیل فیش در حال حاضر تنها نیم درصد سهم بازار روسیه را به خود اختصاص داده ولی آینده ای روشن پیش رو دارد.

آزادی عمل پیام رسان های موبایلی محدود می شود

آزادی عمل برنامه های پیام رسان موبایلی مانند واتس اپ و اسکایپ ممکن است بزودی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به پایان برسد، زیرا اپراتورهای مخابراتی، آنها را تهدیدی برای کسب و کار خود می دانند.

به گزارش فارس، اتحادیه اروپا قصد دارد قوانین مخابراتی خود را در سال آینده میلادی به روز کند تا از یک سو اپراتورها با سهولت بیشتری به کسب درآمد بپردازند و از سوی دیگر آزادی عمل بی همتای برنامه های پیام رسان موبایلی پایان یابد. تسهیل سرمایه گذاری گسترده در زمینه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت از دیگر پیامدهای تغییر قوانین مذکور است. کمیسیون اروپایی وابسته به اتحادیه اروپا، پیش نویس تغییرات مورد نظر خود را تهیه کرده که نتیجه آن شکل گیری یک بازار دیجیتال واحد خواهد بود که در قالب آن اپراتورهای مخابراتی برای ارائه خدمات با بهترین کیفیت با هم رقابت می کنند بدون آنکه رژیم رگولاتوری مشابهی در موردشان اعمال شود.