آرشیو شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۵
ورزشی
۲۲

فوتبال جهان

انتقال نابغه بارسا به السد قطر

همزمان با جدا شدن ژاوی هرناندز، هافبک طراح و کلیدی بارسلونا از این تیم پس از 17 سال عضویت در بارسا و انتقال قریب الوقوع وی به السد قطر، آندرس اینی یستا و اریک آبیدال به تمجید از ژاوی 36 ساله پرداختند. اینی یستا، ژاوی را بهترین بازیکنی خواند که طی عمرش کنار وی بازی کرده است و آبیدال، مدافع چپ فرانسوی پیشین بارسا که چندی است بازنشسته شده، ژاوی را یک نابغه توصیف کرد.

انصراف فیگو از انتخابات فیفا

لوئیس فیگو، ستاره سابق بارسلونا و رئال مادرید و مهاجم برتر پیشین تیم ملی فوتبال پرتغال که در سه ماه اخیر در راه شرکت در انتخابات ریاست فیفا بشدت برای خود تبلیغ می کرد، دیروز در اقدامی عجیب انصراف داد و راه سپ بلاتر سوئیسی را برای یک دوره ریاست چهار ساله دیگر در این نهاد هموارتر کرد. فیگو گفت پس از مشورت با نزدیکانش، به این تصمیم رسیده و افزود شفاف نبودن چرخه انتخابات فیفا و ظن وقوع تقلب در آن، وی را به این نتیجه رسانده که بهتر است وارد این عرصه نشود.

بنیتس، کاندیدای اول جایگزینی آنچلوتی

نشریات اسپانیا نوشتند با توجه به محتمل تر شدن برکناری کارلو آنچلوتی از سرمربیگری تیم فوتبال رئال مادرید، روسای این باشگاه در پی تعیین جانشین او هستند و متذکر شدند شانس رافا بنیتس برای این مهم بیشتر از سایر کاندیداها است زیرا وی پیشینه هدایت تیم ب کهکشانی ها را هم در کارنامه اش دارد. به جز وی، یورگن کلوب، اونای امه ری و میشل هم برای این پست مد نظر قرار دارند که آخری (میشل) هافبک دهه 1990 همین باشگاه است. در همین حال گمان می رود کارلتو در صورت برکناری از رهبری رئال مادرید، به آ.ث. میلان، تیم سابقش بازخواهد گشت.