آرشیو شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۴
سیاسی
۲

آیت الله جنتی: مساله آمریکا فقط هسته ای نیست

امام جمعه موقت تهران با بیان این که برخی امیدوارند با توافق، آمریکا از دشمنی با ایران دست بردارد، گفت: مساله آمریکا، هسته ای نیست و ما هر قدر در این مساله مهم مقاومت کنیم، ارزش دارد.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، آیت الله جنتی در خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود: مساله اصلی آمریکا این است که چند سال از ملت ایران توسری، تودهنی و پس گردنی خورده است و همه آن را از اسلام و جوانان مسلمان می داند و کمر برای انتقام بسته است. وی گفت: به فرض محال اگر قبول کنیم مثل لیبی عقب نشینی کنیم، خیال خامی است که فکر کنید مشکلات تمام و اقتصاد فعال می شود و مردم به نوایی می رسند؛ این ساده اندیشی و عوامفریبی است.

امام جمعه موقت تهران افزود: آمریکا می خواهد 10 برابر و 100برابر سلطه زمان شاه را در ایران پیاده کند.

آیت الله جنتی گفت: آنها می خواهند نبض مسائل اقتصادی، سیاسی، قوه مجریه، قضاییه و مجلس کشورمان را در اختیار بگیرند و سیلی را که خورده اند، جواب دهند.

وی عنوان کرد: آمریکا کشوری است که آن شرایط را در فلسطین به وجود آورده، ایجادکننده داعش است و در یمن پشتیبان کشوری است که به بچه و زن و مرد و مریض رحم نمی کند؛ آمریکا هر جا وارد شده به هیچ کس رحم نکرده و قساوتش حداکثر است و هر جا رفت مخالفانش را تار و مار کرد.

آیت الله جنتی تاکید کرد: عده ای در داخل این موضوع را نمی فهمند و فکر می کنند مساله آمریکا با ما فقط هسته ای است و حتی در برخی جلسات گفته اند با حل شدن این موضوع، اقتصاد ما درست می شود. امام جمعه موقت تهران افزود: این طرز تفکر ناشی از آن است که آنان به خدا، مردم و راه درست ایمان ندارند.

وی با تاکید بر سرنوشت ساز بودن مساله هسته ای گفت: برخی در این خصوص ساده اندیش و بی تفاوتند و فکر می کنند مساله مهمی نیست.

آیت الله جنتی تصریح کرد: عده ای می گویند بالاخره باید تحریم ها شکسته شود و باید دست از دشمنی برداریم و با هم کنار بیاییم و به شیطان بزرگ و شیطان های دیگر امید دارند و حقیقت امر را در نمی یابند.