آرشیو شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۴
جهان
۶

بانک جهانی: غزه با بحران جدی مالی روبه روست

بانک جهانی روز گذشته در گزارشی اعلام کرد نوار غزه دارای بالاترین میزان بیکاری در دنیاست و افرادی که به دنبال کمک به مردم این منطقه هستند، برای جلوگیری از «بحران جدی مالی» باید هرچه سریع تر اقداماتی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش تسنیم، این گزارش که پیش از جلسه سالانه کمک های بین المللی به فلسطینیان (AHLC) منتشر شده، تقریبا یک سال پس از حمله 50 روزه رژیم صهیونیستی به غزه از سوی بانک جهانی تهیه شده است.

طبق گزارش بانک جهانی، عدم صادرات غزه را تنها می توان نتیجه جنگ و محاصره این منطقه از سوی اسرائیل و مصر خواند. بانک جهانی از افراد و نهادهای تاثیرگذار خواست تا هرچه سریع تر اصلاحاتی را به منظور تغییر کاهش رشد اقتصادی و ممانعت از ایجاد بحران مالی خطرناک و جدی انجام دهند.

طبق این گزارش، در سال 2014 بیکاری در غزه به 44 درصد افزایش یافته است که احتمالابالاترین میزان بیکاری در دنیا به شمار می رود. میزان فقر در میان فلسطینیان با این که تقریبا از هر 5 فلسطینی حاضر در غزه 4 نفر کمک غذایی دریافت می کنند، 39 درصد است. به گفته بانک جهانی، برای بازسازی اقتصاد غزه به یک دولت متحد در غزه و کرانه باختری نیاز است.

براساس این گزارش از 5/3 میلیارد دلار درخواست شده از سوی نهادهای بین المللی برای بازسازی غزه تاکنون کمتر از 27 درصد که چیزی کمتر از یک میلیارد دلار است، جمع آوری شده است.