آرشیو شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۴
حوادث
۱۹

اجرای پروژه ساختمانی با پول های سرقتی

اعضای باند سرقت محموله های میدان شوش پس از دستگیری به بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان دستبرد های شبانه اعتراف کردند.

به گزارش جام جم، 30 فروردین امسال مردی با مراجعه به کلانتری 130 نازی آباد به ماموران اعلام کرد که خودروی وانت نیسان وی حاوی محموله مواد غذایی و نوشابه انرژی زا سرقت شده است. با آغاز رسیدگی به پرونده و احتمال فروش محموله سرقت شده در مراکز خرید و فروش عمده مواد غذایی در محدوده بازار تهران، کنترل نامحسوس از این مناطق در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. 5 اردیبهشت ماه و در زمان فروش محموله نوشابه های انرژی زا، کارآگاهان موفق به شناسایی این محموله و دستگیری فردی به نام «بیژن» 24 ساله شدند. بیژن پس از دستگیری، صاحب اصلی بار را فرد دیگری به نام «رامین» 31 ساله معرفی و عنوان کرد که این محموله را در منطقه کیانشهر از رامین تحویل گرفته و برای فروش به خیابان مولوی آورده که دستگیر شده است.رامین نیز در همان روز دستگیر شد و در بازجویی ها گفت: این محموله را از سارقی به نام محبوب خریده است. در ادامه محبوب و دو همدستش شناسایی و دستگیر شدند.

متهمان پس از دستگیری به بیش از ده فقره سرقت محموله در مناطق بازار، مولوی، فدائیان اسلام و شوش، به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتراف کردند.

کارآگاهان با تحقیق از متهمان متوجه شدند که سرکرده گروه با پول به دست آمده از محل فروش قسمتی از محموله های سرقتی، یک پروژه ساختمانی را در منطقه مرتضی گرد آغاز کرده است. سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این باره گفت: چهره متهمان با درخواست قضایی در رسانه ها منتشر می شود تا شکات احتمالی برای طرح شکایت به پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کنند.