آرشیو شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۴
حوادث
۱۹

9 میلیارد تومان وام با اسناد جعلی

مدیرعامل شرکتی کاغذی که با اسناد و مدارک جعلی 9 میلیارد تومان تسهیلات بانکی گرفته و از شهر اراک گریخته بود، در استان تهران دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: چندی پیش ماموران پلیس آگاهی شهر اراک اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می داد مردی بدون سپرده وثیقه‎های قانونی معتبر و متناسب، 9 میلیارد تومان تسهیلات بانکی را به صورت غیر‎مجاز برای فعالیت یک شرکت تولیدی در یکی از شهرستان‎های استان مرکزی دریافت کرده و بعد از مدت کوتاهی شرکت را تعطیل کرده و بدون پرداخت اقساطش گریخته است.

سرهنگ سیداحمد خسروی افزود: با تشکیل پرونده قضایی، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی تحقیقات برای دستگیری متهم فراری را آغاز کردند. تحقیقات نشان می داد متهم فراری در چند سال گذشته شرکتی را تاسیس و تسهیلات بانکی دریافت کرده، اما اقساط آن را پرداخت نکرده است. وی یادآور شد: مخفیگاه های متهم به طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد تا این که آخرین مخفیگاه او در استان تهران شناسایی شد و ماموران دو روز پیش با ورود به آنجا موفق به دستگیری متهم شدند. متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و اعتراف کرد با ارائه فاکتورهای جعلی به چند بانک تسهیلاتی حدود 90 میلیارد ریال دریافت کرده و بی آن که اقساط آن را بپردازد متواری شده است.