آرشیو یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۲۵۱
اقتصاد
۴

تشکل ها

مرغ 6600 تومان

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: نرخ مصوب مرغ با در نظر گرفتن 500 تومان سود برای خرده فروشی ها 6600 تومان اعلام شد. مهدی یوسف خانی با اشاره به دلایل افزایش قیمت اخیر مرغ، افزود: با وجود افزایش چند صد تومانی قیمت مرغ دربازار مصرف، قیمت این محصول هنوز ارزان است و باید نرخ هر کیلوگرم از این محصول به قیمت تعادلی 7هزار تومانی برسد. ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران و حمایت از تولید پایدار قیمت این محصول را 7 تا 7هزار و 200 تومان اعلام کرده است اما نرخ این محصول در بازار مصرف کمتر از قیمت در نظر گرفته شده است.

تولید برنج قابل پیش بینی نیست

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه میزان تولید برنج در سال 94 هنوز قابل پیش بینی نیست، گفت: واردات برنج همچنان ممنوع است. عباس کشاورز با بیان اینکه هنوز میزان تولید برنج در سال 94 قابل پیش بینی نیست، چراکه نشاکاری تمام نشده است، اظهارداشت: حدود یک ماه دیگر این موضوع قابل پیش بینی خواهد بود. وی با اشاره به اینکه واردات برنج همچنان ممنوع است، درباره آخرین وضعیت تولید گندم گفت: براساس پیش بینی های انجام شده، تولید گندم در سال جاری 11 میلیون تن خواهد بود. معاون وزیر جهاد کشاورزی، میزان تولید سیب زمینی را در سال جاری حدود 5 میلیون تن عنوان کرد.

درخواست افزایش قیمت روغن نباتی

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی از خطر شکل گیری انحصار در صنعت روغن نباتی خبرداد و گفت: تقاضای افزایش قیمت روغن نباتی به دولت ارایه شده است. محمد قبله در گفت وگو با مهر از ارایه تقاضای افزایش قیمت روغن نباتی از سوی تولیدکنندگان به دولت خبرداد و گفت: آخرین افزایش قیمت روغن نباتی مربوط به اردیبهشت سال 92 و بر پایه ارز ترکیبی 70 درصد مرجع با نرخ 1226 تومان و 30 درصد مبادله ای با نرخ 2450 تومان بود که در نهایت نرخ پایه 1600 تومان را تشکیل می داد.