آرشیو یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۵
حوادث
۱۹

محاکمه پسر جوان به اتهام قتل خواستگار مادر

پسر جوان که پس از اطلاع از علاقه مردی به مادرش، خواستگار میانسال را خفه کرده بود در دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت.

به گزارش جام جم، در این پرونده حسین متهم است دهم مهر سال 90 مرد تنهایی به نام مهدی را به قتل رسانده است. ماموران پس از کشف جسد این مرد در پاکدشت تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و در بررسی های خود متوجه شدند، مقتول هیچ مدرک شناسایی همراه ندارد.

در ادامه با بررسی پرونده افراد ناپدید شده دریافتند، مشخصات مردی به نام مهدی با مقتول شباهت دارد. خانواده مهدی به اداره آگاهی احضار شدند که پس از شناسایی مقتول اعلام کردند، در این مدت تصور می کردند مهدی به خارج از کشور رفته و به همین دلیل پس از چند ماه شکایتی را مطرح کردند.

از سوی دیگر مشخص شد، خودروی مقتول بعد از قتل سرقت شده است. به همین دلیل ردیابی خودرو در دستور کار پلیس قرار گرفت. خودروی پژو 405 در تهران توقیف شد و راننده آن در بازجویی ها عنوان کرد خودرو را از فردی به نام حسین خریده است.

سرانجام حسین از سوی ماموران دستگیر شد و در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد و گفت: پس از قتل مهدی خودروی او را سرقت کرده و با جعل مدارک فروختم.

دیروز متهم به اتهام قتل و سرقت در شعبه 84 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی مصطفی باقری محاکمه شد.

در این جلسه اولیای دم مقتول خواستار قصاص قاتل برادر خود شدند.

حسین هم پس از قرار گرفتن در جایگاه با تغییر اعترافات قبلی خود گفت: با مهدی آشنایی قدیمی داشتم. چند روز قبل از قتل متوجه شدم مقتول به مادرم علاقه مند شده است. من از مقتول یک خودرو خریدم که در داخل این ماشین نامه ای عاشقانه پیدا کردم که مهدی خطاب به مادرم نوشته بود. از این موضوع عصبانی شده و با مهدی در تهرانسر قرار گذاشته و پس از درگیری با مشت ضربه ای به صورت او زدم.

رئیس دادگاه: براساس گزارش پزشکی قانونی، مقتول خفه شده است.

متهم به قتل: من مهدی را خفه نکردم.

رئیس دادگاه: در بازجویی های اولیه به خفه کردن مقتول اشاره کرده بودی. این اعترافات را قبول نداری؟

متهم به قتل: نه. تحت فشار اعتراف کردم.

در ادامه جلسه دادگاه وکیل مدافع متهم در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از موکلش پرداخت.

پس از آخرین دفاعیات متهم، پنج قاضی جنایی برای صدور حکم وارد شور شدند.