آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۷
رویداد
۲

اخبار

موافقت باتخفیف مجازات محکومان نیروهای مسلح

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و سوم خرداد ماه سالروز آزادی خرمشهر، با پیشنهاد عفو یا تخفیف مجازات 102 نفر از محکومان سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتررهبر معظم انقلاب، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در نامه ای به رهبر معظم انقلاب به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و سوم خرداد ماه سالروز آزادی خرمشهر، پیشنهاد عفو یا تخفیف مجازات 102 نفر از محکومان سازمان قضایی نیروهای مسلح را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت رهبر انقلاب قرار گرفت.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان تشریح کرد: تهدید داعش چگونه از مرزهای ایران دور شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه اکنون با چهره جدیدی از تهدیدات در منطقه روبه رو هستیم، اظهار کرد: امروز نیروهای گروهک های تروریستی و تکفیری در نزدیکی مرزهای کشور هستند. به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست نگاه ویژه ای برای تقویت نیروهای زمینی داشته باشند.

وی افزود: سال گذشته در همین موقع از طرف ستادکل به من ابلاغ شد که نیروهای داعش در جلولاو سعدیه هستند و گام بعدی آنها خانقین و ورود به ایران است. وی افزود: در استان های مرزی کشور نیز فضاسازی شده بود و انبارهای مهمات و هوادارانی پیش بینی کرده بودند تا زمانی که داعش خود را به مرزهای ایران رساند، یکسری ترورها و انفجارها در خاک ایران انجام شود که سربازان گمنام امام زمان(عج) جلوی آنها را گرفتند. فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما در کمتر از سه روز، 5 تیپ رزمی را وارد کرده و حرکت هایی را آغاز کردیم.

امیر پوردستان تصریح کرد: به عنوان یک سرباز خدمت شما عرض می کنم امروز داعش را ما در افغانستان و پاکستان می بینیم و آنها دارند خود را آماده می کنند. وی افزود: در این شرایط نیروهای زمینی ارتش و سپاه باید به لحاظ تحرک و آمادگی تقویت شوند تا ما بتوانیم تانک خریده و خودروهای مان را ارتقا دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: امسال در بحث بودجه توجه ویژه ای به مجموعه نیروی زمینی شد اما از نمایندگان می خواهم این نگاه ویژه تر شود تا بتوانیم به شایستگی به رسالت خود عمل کنیم.