آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۸
اخبار کشور
۱۰

امیرعبداللهیان:تحویل اس 300 در زمانی کاملا نزدیک انجام می شود

معاون وزیر امور خارجه گفت: متعاقب مذاکرات موفقی که با طرف روسی انجام شده است تحویل سیستم دفاع موشکی اس 300 در نزدیک ترین فرصت ممکن انجام خواهد گرفت.

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: مسکو و تهران مذاکرات درباره تحویل سیستم دفاعی اس 300 به ایران را به پایان رسانده اند.

امیرعبداللهیان در اظهاراتی که خبرگزاری فرانسه آن را منتشر کرد، گفت: «مذاکرات درباره این موضوع با موفقیت به پایان رسیده است. فکر می کنم که تحویل اس 300 در زمان کاملا نزدیکی انجام گیرد».

به گزارش تسنیم، معاون وزیر امور خارجه کشورمان پس از مذاکره با میخائیل بوگدانف، همتای روسی اش، گفت: «این امر در نزدیکترین فرصت ممکن انجام خواهد گرفت».

وزارت خارجه روسیه هنوز این امر را تایید نکرده اما روز دوشنبه در بیانیه ای بر «اهمیت برقراری گفتگوهای مداوم بین روسیه و ایران» تاکید کرد.

تهران پیشتر اعلام کرده که تحویل این سیستم دفاع موشکی می تواند تا پایان سال جاری میلادی انجام گیرد.

تحویل این سیستم در سال 2010 با دستور دیمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت، متوقف شد اما ولادیمیر پوتین در ماه آوریل و پس از دستیابی ایران و گروه 1+5 به تفاهمی سیاسی در لوزان، مجوز تحویل این سیستم ها را صادر کرد.

مسکو اعلام کرد که با پیشرفت در مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 دیگر ضرورتی به ممنوعیت ارسال موشک های دفاعی زمین به هوا به تهران نیست.