آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۸
سیاسی
۲

برنامه های مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

دبیر ستاد مرکزی مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در نشست خبری، ضمن تشریح برنامه های مراسم امسال گفت: روز 14 خرداد، رهبر معظم انقلاب و سیدحسن خمینی در صحن اصلی حرم مطهر سخنرانی خواهند کرد.

به گزارش فارس، محمدعلی انصاری اظهار کرد: پیام ما در 14 خرداد علاوه بر وحدت، همدلی و همزبانی با کسانی است که در میدان دیپلماسی با ابرقدرت ها دست و پنجه نرم کرده اند.

انصاری با بیان این که مراسم بزرگداشت امام از شب 14 خرداد با سخنرانی رئیس جمهور آغاز می شود، گفت: سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی در شبستان صحن شهدای حرم امام پس از نماز مغرب و عشا آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اصلی که روز میثاق با امام و مقام عظمای ولایت است، از ساعت 9 صبح در صحن اصلی حرم مطهر برگزار شده و ما در همان روز به دست مردم از حرم امام رونمایی می کنیم.دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال حضرت امام (ره) اضافه کرد: حجت الاسلام سید حسن خمینی قبل از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سخنرانی خواهد کرد.

انصاری با بیان این که تاکنون 800 هزار نفر برای شرکت در مراسم از شهرستان ها ثبت نام کرده اند، گفت: تقاضا بسیار زیاده بوده، اما به دلیل برخی محدودیت ها، پذیرای بیش از این زائر نیستیم.

وی در مورد ساخت حرم مطهر امام خمینی (ره) به ذکر نکاتی پرداخت و تصریح کرد: ما در ساخت حرم مطهر کمترین هزینه را کردیم و علاوه بر ساخت حرم، یک موزه نیز کنار آن ترتیب داده ایم که پنج تا شش ماه بعد افتتاح خواهد شد.