آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۸
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

روی موج صدا

فرهنگ و هنر روی موج پنجره ها

پخش برنامه جدید پنجره ها بزودی از رادیو ایران آغاز می شود.

این برنامه قرار است هر شب ساعت 22 و 30 دقیقه به مدت نیم ساعت از این رادیو پخش شود. پنجره ها به مباحث مختلف فرهنگ و هنر می پردازد. در یکی از بخش ها به هنرمندان موسیقی پرداخته می شود که آثارشان در سطح بین المللی پخش شده و توانستند موسیقی ایرانی را به دنیا معرفی کنند. بخش دیگر برنامه به میراث فرهنگی ایران، موزه ها و مکان های دیدنی ایران می پردازد که کمتر به آنها پرداخته شده است.

یکی از هنرمندان کشور در بخش سوم به اجرای برنامه می پردازد. فرهیختگان کشور اجرای این بخش را برعهده خواهند گرفت و با مردم صحبت می کنند که می توان به عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، علی معلم و سایر هنرمندان اشاره کرد و آنها در طول برنامه دغدغه های فرهنگی خود را با مردم در میان می گذارند.

گزارش و پخش تلفن های مردمی درخصوص آخرین کتابی که خوانده اند یا آخرین فیلمی که دیده اند در این برنامه بیان می شود. بیان اتفاقات و وقایع روز هنری از دیگر بخش های این برنامه است. ریحانه یزدان دوست و مهدی طبرستانی تهیه کنندگان و حوریه صداقتی و علی مرودشتی از گویندگان این برنامه هستند.

کودکان کار دور یک میز

برنامه دور یک میز امروز ساعت 13 و 30 دقیقه با موضوع کودکان کار و خیابانی از رادیو تهران پخش می شود.

این برنامه با هدف اطلاع رسانی و کاهش آسیب های اجتماعی پخش می شود و موضوع امروز برنامه بررسی زندگی و شرایط کودکان کار و خیابانی است.

روزبه کردونی، مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی، الوندی دبیر مرجع حقوق دادگستری، کیایی مدیر دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی مهمان حضوری برنامه و فریبرز حمیدی معاون آموزشی شهر تهران به صورت تلفنی همراه شنوندگان هستند.