آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۸
ایران
۱۵

سکه های تقلبی همچنان قربانی می گیرد

با این که برخی شیوه های کلاهبرداری به علت انتشار گسترده در مطبوعات، بسیار نخ نما شده است ولی بازهم افرادی هستند که فریب می خورند و در دام کلاهبرداران گرفتار می شوند.

سال گذشته تعداد 2500 سکه تقلبی و اردیبهشت امسال نیز 700 سکه تقلبی در شهرستان دزفول کشف شد. پیامک ها از جانب عشایری که سکه را کشف کرده اند، بود.

رئیس پلیس فتای خوزستان در گفت وگو با مهر اظهار کرد: نیروی انتظامی استان با چنین مجرمانی با قاطعیت برخورد کرده و پلیس آگاهی و معاونت اجتماعی نیز اطلاع رسانی های لازم را انجام می دهد.

سرهنگ سعید شعبان افزود: مردم باید درباره صحت هر مطلبی که دریافت می کنند بررسی کنند. البته چنین اتفاقاتی فقط از طریق پیامک رخ نمی دهد.به گفته رئیس پلیس فتای خوزستان، کلاهبرداران به دنبال نقاط حساس بوده و از لحاظ مالی افراد را برای افکار سودجویانه خود ترغیب می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول نیز گفت: بتازگی افراد شیاد و کلاهبردار با ارسال پیامک هایی با مضمون های مختلف مبنی بر پیدا کردن سکه های طلا، افراد ساده لوح را به محل قرار کشانده و از آنها کلاهبرداری می کنند.سرهنگ احمد چنداز در ارتباط با شیوه و شگرد این افراد افزود: کلاهبرداران با روش ارسال پیامک هایی با مضمون «ما عشایر چادرنشین هستیم که موفق به کشف مقداری سکه و مجسمه قدیمی شده ایم و چون در شهر کسی را نداریم، شما آنها را بفروش و پولی هم به ما بده...» برخی شهروندان را به مکان خلوت کشانده و کلاهبرداری می کردند.

وی یادآور شد: متاسفانه این کلاهبرداران سکه های تقلبی را با مبالغ هنگفتی به آنها می فروختند. در این زمینه ماموران با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی یک کلاهبردار حرفه ای و سابقه دار در ارتباط با این پرونده شدند.فرمانده انتظامی شهرستان دزفول گفت: ماموران نیروی انتظامی این شهرستان در یک عملیات غافلگیرانه این فرد شیاد و سابقه دار را دستگیر و 50 عدد سکه تقلبی از وی کشف کردند.چنداز تاکید کرد: متهم این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است. شهروندان هرگز فریب افراد کلاهبردار و فرصت طلب را به بهانه به دست آوردن گنج خیالی نخورند. مردم باید در صورت دریافت هر گونه پیشنهاد پیامکی از سوی افراد ناشناس مراتب را بسرعت به پلیس 110 اطلاع دهند.