آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۸
ورزش
۱۳

اردوی شمال برای رویارویی با اندونزی

ملی پوشان تنیس ایران برای رویارویی با اندونزی به شمال رفتند تا اردوی خود را در ساری برگزار کنند. این اردو برای بازی در جام دیویس برگزار شد و انوشا شاهقلی، کیارش و امید سوری، البرز اخوان و محسن حسین زاده به عنوان 5 بازیکن ملی پوش در تمرینات حضور داشتند.

با آن که هدف از برگزاری این اردو، آماده سازی ملی پوشان برای حضور در مسابقه های آسیا و اقیانوسیه اعلام شده، اما فدراسیون در تدارک اردوی خارجی برای تنیسورهاست. با این که تاکنون چند بازی بین المللی لغو شده است، ولی تیم ملی پس از تمرینات آماده سازی در 27 تیر برای بازی برگشت در انتظار رویارویی با اندونزی است؛ دیداری که در دور رفت با قاطعیت حریف به پایان رسید.

طرفداران این ورزش که مشکلات آن را همچون دیگر ورزش ها، جذب اسپانسر و سرمایه گذار می دانند در یک نگاه، شرایط تنیس و تیم ملی را مناسب ارزیابی نمی کنند.

مجتبی شیرازی، پیشکسوت و مربی تنیس ایران درباره این ورزش می گوید: اوضاع تنیس خوب نیست. ما هم اکنون در کلاس 2 آسیا هستیم و باید مشکلات را ریشه ای و ساختاری دنبال کنیم. کارهای روبنایی نتیجه اش همین شده که تنیس حرکت آسانسوری در بازی های دیویس کاپ داشته باشد؛ بنابراین بهتر است بدون این که کسی را مقصر بدانیم، به سوی کارهای اصولی حرکت کنیم. شیرازی می گوید مدت هاست اخبار تیم ملی را دنبال می کند اما می کوشد وارد اتفاقات این تیم و فدراسیون نشود.

او ادامه می دهد: برای خارج کردن تنیس از این وضع باید وزارت ورزش و جوانان اراده کند و فدراسیون چینش درستی داشته باشد. من به طور کلی درباره ساختار تنیس حرف می زنم که لازمه تحول این ورزش است. مسئولان ما هنوز نگاه جدی به مقوله تنیس ندارند، بنابراین باید طرز دیدگاه ها از این که هست، بهتر شود. این کارشناس تنیس درباره پیش بینی نتیجه تیم ملی برابر اندونزی در تهران می گوید: من شانس 70 به 30 را به اندونزی می دهم، زیرا این تیم به نسبت تیم ملی ما بسیار پرقدرت است و نباید با آمار و ارقام غیر واقعی، ذهنیت جامعه را به ورزش تنیس تغییر داد.