آرشیو پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۹
صفحه آخر
۱۲

خشم کاخ سفید از انتخاب رمز لبیک یا حسین(ع) برای عملیات الانبار

ایالات متحده آمریکا با هدف پررنگ کردن اختلاف میان شیعه و سنی عراق و سنگ اندازی در مسیر نبرد با «داعش»، مدعی شد که انتخاب رمز «لبیک یا حسین»(ع) در عملیات الانبار به اختلاف مذهبی در عراق دامن می زند!

به گزارش ایسنا، «استیو وارن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن انتقاد از انتخاب رمز «لبیک یا حسین»(ع) برای عملیات آزادسازی الانبار، مدعی شد: از نگاه پنتاگون، این (انتخاب) هیچ کمکی نمی کند. این رمز می تواند باعث افزایش اختلافات میان اهل سنت و شیعیان شود!

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که پیش از این نیز «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا مدعی شده بود، ارتش عراق «انگیزه و عزم جدی» برای مبارزه علیه داعش را ندارد. این اظهارات با واکنش «حیدر عبادی» نخست وزیر عراق مواجه شده بود.

کارشناسان می گویند، اتفاقا این آمریکایی ها هستند که اصولا انگیزه ای برای نبرد با داعش را ندارند، چرا که به زعم واشنگتن، داعش می تواند شکاف درونی دنیای اسلام (شیعه و سنی) را زنده کند و جلوی نفوذ فزاینده معنوی ایران را نیز در منطقه بگیرد.

«استیو وارن» همچنین گفت: واشنگتن خواستار احتیاط بغداد در به کارگیری شبه نظامیان شیعه (بسیج مردمی) در باز پس گیری شهر رمادی است!

آمریکایی ها به همراه رسانه های خود، نیروهای بسیج مردمی را شبه نظامیان شیعه می نامند. این در حالی است که در این نیروهای داوطلب مردم و عشایر سنی نیز حضور دارند.

واشنگتن مخفیانه و از طریق دولت های عربستان و ترکیه، به داعش در عراق و سوریه کمک مالی و نظامی می کند. به نظر می رسد، یکی از اهداف آمریکایی ها در سنگ اندازی در مسیر عملیات الانبار که در آن نیروهای مردمی مشارکت دارند این است که، افتخار آزادی این استان مهم همچون مناطق مهم دیگر عراق در کارنامه نیروهای بسیج مردمی عراق ثبت نشود.