آرشیو پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۹
صفحه آخر
۱۲

وحشت از تشکیل بسیج مردمی ولیعهد عربستان را به قطیف کشاند

ولیعهد عربستان به نام عیادت از مجروحان حادثه تروریستی هفته پیش، به قطیف رفت اما مردم این منطقه را از تشکیل بسیج مردمی برحذر داشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، «محمد بن نایف بن عبدالعزیز» که علاوه بر ولیعهدی، پست وزیر کشوری عربستان را نیز یدک می کشد، دیروز به شهرک «القدیح» استان القطیف رفت، تا در ظاهر از مجروحان حادثه تروریستی حمله به مسجد امام علی(ع) عیادت کند. ولی پس از دیدار با مجروحان، خطاب به مردم استان قطیف، از آنها خواست، از تشکیل بسیج مردمی صرف نظر کنند. محمدبن نایف گفت: «هرکس که بخواهد نقش نهادهای حاکمیتی را برعهده بگیرد، مجازات خواهد شد و ما در این کار خود، از هیچ سرزنشی نمی ترسیم.» بن نایف افزود: «ما خودمان امنیت را تامین می کنیم و هر کس که بخواهد برخلاف ساز و کارهای قانونی عمل کند، مجازات خواهد شد.»

در همین زمان یک شهروند استان القطیف در حضور بن نایف گفت: «اگر دولت به وظیفه خود در تامین امنیت عمل نکند، شریک جنایت است.»

بن نایف طی سال های اخیر در سرکوب شیعیان منطقه قطیف، نقش اصلی را داشته است. روز جمعه گذشته، یک تکفیری با انفجار بمب همراه خود میان نمازگزاران شیعه مسجد امام علی(ع) در شهرک «القدیح»، 21 شیعه را شهید و 123 تن دیگر را مجروح کرد.

مردم القطیف هم با برگزاری تظاهراتی، اعلام کردند که دولت در تامین امنیت منطقه کوتاهی می کند و به همین خاطر، مردم مجبورند بسیج (کمیته های مردمی) تشکیل دهند و خودشان امنیت منطقه را حفظ کنند. تشکیل بسیج مردمی آل سعود را به وحشت انداخته است. هدف ولیعهد سعودی از سفر به قطیف علاوه بر آرام کردن مردم خشمگین این شهر، خط و نشان کشیدن و مرعوب ساختن آنهاست.