آرشیو پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۴۰
شوک امروز
۱۲

نقشه عجیب 3 گروگانگیر برای خانواده طعمه شان لو رفت

کلید دردسرساز برای گروگان طلافروش

گروه شوک: سه مرد تبهکار که مرد طلافروش را به گروگان گرفته بودند، نقشه عجیبی را طراحی کردند.

ساعت 10 شب سه شنبه 29 اردیبهشت سال جاری مردی طلافروش در ازنای لرستان در حال رفتن به خانه اش بود که از سوی سه مرد ربوده شد.

گروگانگیران مرد طلافروش را به مخفیگاه خود بردند و پس از اینکه رمز و کلید گاوصندوق را به دست آوردند، به مغازه وی رفتند و هنوز کرکره را بالانداده بودند که با توجه به حضور پلیس ترسیدند و به مخفیگاه بازگشتند.

آنان وقتی دیدند کلید یدک در خانه مرد طلافروش است، او را وادار کردند تا با خانواده اش تماس گرفته و بخواهد آنها همه طلاها و پول های گاوصندوق مغازه را برداشته و به شخصی که از سوی مرد طلافروش به خانه شان می رود، تحویل دهد.

خانواده مرد طلافروش بلافاصله با پلیس خرم آباد تماس گرفتند و آنان را در جریان این ماجرای مرموز قرار دادند. ماموران با توجه به حساسیت موضوع در عملیاتی ضربتی وارد عمل شدند و با اقدامات مخابراتی و در کمتر از پنج ساعت مخفیگاه گروگانگیران را شناسایی کرده و با حمله غافلگیرانه و بدون شلیک گلوله ای گروگانگیران را مجبور به رهایی طلافروش کردند.

پنج دقیقه پس از آزادی این مرد، ماموران با بستن همه راه های فرار دو گروگانگیر را دستگیر کردند و این در حالی بود که سومین عضو باند آدم ربایی گریخته بود. در حالی که طلافروش به آغوش خانواده اش بازگشته بود، ماموران 24 ساعت بعد گروگانگیر فراری را نیز دستگیر کردند و تجسس ها نشان داد آدم ربایان سه جوان 21 تا 25 ساله بودند که دو پسر اهل ازنا بوده و همدستشان و طراح این آدم ربایی غیر بومی بوده است. این تبهکاران در اعترافات خود از نقشه بلندمدتشان برای این سرقت پرده برداشتند.

تجسس ها نشان داد یکی از گروگانگیران تنها برای سرقت از این طلافروشی به ازنا مسافرت کرده و با دوستانش به طراحی آدم ربایی دست زده بود.

بنابر این گزارش، مغازه این طلافروش چهار سال پیش نیز هدف سرقت قرار گرفته بود، اما پلیس هنوز رابطه ای بین این دو سرقت پیدا نکرده است.