آرشیو پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۴۰
ایران زمین
۱۴

ایران و مردم

کارخانه سیمان «سمنگان» خراسان شمالی نیمه کاره مانده

کارخانه سیمان «سمنگان» در شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی با 60 درصد پیشرفت به دلیل اختلاف نظر بانک ها در نحوه پرداخت تسهیلات بلاتکلیف مانده است.

«یحیی نیکدل»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت و گو با مهر، با اشاره به اثرات رکود اقتصادی چند سال اخیر بر صنایع در حال ساخت این استان، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل رکود اقتصادی شماری از طرح های بزرگ صنعتی با وجود پیشرفت 50 درصدی بلاتکلیف باقی مانده است. این طرح ها و کارخانجات با وجود گذشت چند سال در پیشرفت مشخصی ثابت مانده و اقدام خاصی برای تکمیل آنها صورت نمی گیرد.

نیکدل با بیان اینکه کارخانه سیمان سمنگان از این طرح هاست، افزود: عملیات ساخت این کارخانه چند سال است که متوقف شده است. کلنگ این کارخانه با ظرفیت تولید روزانه3 هزار و 300 تن انواع سیمان در اوایل سال 86 به زمین زده شد.

نگرانی از فرونشست زمین در«دیندارلو» فارس

فرونشست زمین در روستای «دیندارلو» شهرستان «فسا» در فارس موجب نگرانی ساکنان این روستا شده است.

«حسن فیاض پور»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به فرونشست زمین در دشت های این استان در گفت و گو با مهر گفت: در چند سال گذشته به دلیل خشکسالی های مداوم و پایین رفتن سطح سفره های آب زیرزمینی شاهد ایجاد پدیده فرونشست در بیشتر دشت های استان بوده ایم. دشت های مختلف از جمله مرودشت، ششده و قره بلاغ، قره باغ شیراز، سپیدان و داراب با این پدیده روبه رو بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه بیشتر این فرونشست ها در دشت های حاصلخیز استان است، اظهار داشت: بر این اساس می توان پی برد که برداشت بی رویه آب در بروز این پدیده ها موثر بوده و کماکان تمام دشت های فارس با این مشکل روبه رو هستند.

وی بیان کرد: بررسی ها پیرامون اینکه آیا باید این روستا تخلیه شود یا نه، آغاز شده و سازمان زمین شناسی مساله و علل بروز این پدیده را دنبال می کند.