آرشیو پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۴۰
فرهنگ و هنر
۲۳

مدیرعامل موزه سینما: موزه سینما موزه ای نیست که معرف سینمای ایران باشد

مدیرعامل موزه سینما از تحولات جدی در این موزه خبر داد و در عین حال خاطرنشان کرد که هیچ نگاه سیاسی در موزه سینما وجود ندارد.

محمد حیدری که از تیرماه سال گذشته به عنوان مدیرعامل موزه سینما انتخاب شده است، توضیحاتی را درباره تغییر و تحولات این موزه ارائه کرد و خبر داد در آینده ای نزدیک برای اجرایی شدن این تغییرات موزه سینما 2 تا 3 ماه تعطیل خواهد شد.

این مدیر هنری که طی چند وقت اخیر برای دبیری جشنواره فیلم فجر از سوی حجت الله ایوبی حکم گرفته است، در عین حال در این گفت وگو ترجیح داد که درباره دبیری اش فعلا سخنی نگوید و فقط از موزه سینما بگوید. حیدری در گفت و گو با ایسنا، تاکید کرد: موزه سینما نیازمند تحولات جدی است، چرا که این موزه باید بیانگر تاریخچه سینما و معرف آن باشد، اما در حال حاضر موزه سینما این ویژگی را ندارد. او با تاکید بر اینکه در طراحی جدید، چیدمان موزه کاملا عوض می شود، افزود: دوستان قبلی زحمات زیادی کشیده اند اما اینجا نوپاست. آنها اشیا و آثار و جوایز را گردآوری کرده اند ولی چیدمان و طراحی اش نیازمند تغییرات بسیاری است. حیدری ادامه داد: آنچه در حال حاضر وجود دارد، موزه ای نیست که معرف سینمای ایران باشد. هرچند فضای بیرونی بسیار جذاب است، اما بسیاری از مراجعه کنندگان که از کافه و رستوران ها استفاده می کنند، نمی دانند فضای داخلی اینجا، موزه سینما است. همچنان که همه سینماگران از شیوه نگهداری آثارشان در این موزه انتقاد دارند.