آرشیو سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۸۳۹۶
ورزش
۱۱

جبران امتیازات از دست رفته در مصاف با لهستان

سید رحیم منفرد

بیست و ششمین دوره لیگ جهانی والیبال با حضور 32 کشور در سه سطح آغاز گردیده و ایران به عنوان یکی از هشت تیم سطح اول در دو دیدار مقابل آمریکا قهرمان دوره قبل مغلوب گردید.

در پایان دو دیداری که در گروه اول برگزار شد، آمریکا با شش امتیاز در صدر قرار گرفت، لهستان با دو پیروزی مقابل روسیه با پنج امتیاز در رده دوم قرار دارد، روسیه یک امتیازی است و ایران بدون امتیاز، در لهستان مقابل این تیم به میدان می آید. ایران در دو دوره ای که در لیگ های جهانی حضور داشته هیچ گاه شروع های خوب و امیدوارکننده نداشته و در لیگ 2011 دو بار مغلوب روسیه شده و در لیگ 2014 در هر دو دیدار به راحتی مغلوب ایتالیا گردید اما در ادامه خود را بیشتر باور کرده و توانست با حضور در جمع چهار تیم برتر جهان به افتخارات بزرگی نائل آید.

ایران در دو دیدار مقابل آمریکا نمایشی متفاوت ارائه کرد و بازی نسبتا خوب اول این باور را ایجاد کرده بود که می توانیم از میزبان در بازی دوم امتیاز بگیریم اما در بازی دوم برخلاف بازی اول آسان تسلیم شدیم.

نمایش خوب ایران در ست سوم بازی اول و دوم حاکی از این است که ما می توانستیم در هر دو دیدار با نتایج 2-3 مغلوب شویم و با دو امتیازی که از آمریکا می گرفتیم، با اعتماد به نفس بیشتر در مقابل لهستان صف آرایی کنیم.

گرچه هم گروهی با آمریکا، روسیه و لهستان قهرمان جام جهانی صعود ایران را به مخاطره انداخته اما انتظار از تیم ملی والیبال این است که روند رو به رشد خود در 4 سال گذشته را ادامه دهد و همچنان بتواند با نمایش قابل قبول موجبات رضایت مردم را فراهم کند.

نگرفتن امتیاز از آمریکا صعود ما را مشکل تر کرده اما تمام روزنه ها مسدود نگردیده و پیروزی در دو دیدار مقابل لهستان در 15 خرداد بر امیدواری ما خواهد افزود.

کواچ و ملی پوشان ما نشان داده اند که مرد میدان های سخت و دشوار هستند و در فرصت باقیمانده باید از لحاظ روحی و روانی با آمادگی کامل در برابر لهستان صف آرایی کنند و جبران مافات نمایند.