آرشیو سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۴۴
فن آوری
۱۹
تاپ اپ

مبارزه با پیامک های تبلیغاتی

سال هاست که ارسال پیامک های تبلیغاتی به گوشی کاربران وقت و بی وقت کاسه صبر آنها را سرریز کرده است.

راه های مختلفی هم از سوی اپراتورهای همراه برای جلوگیری از ارسال این پیامک های مزاحم وجود دارد اما این راه ها به صورت کامل ارسال پیامک های تبلیغاتی را مسدود نمی کند.

طبق آخرین آمارهای ارائه شده از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، مشترکان موبایل در بازه زمانی شش ماهه دوم سال 92 بالغ بر 14 هزار مورد شکایت از پیامک های انبوه و تبلیغاتی به این مرکز ارائه کرده اند. در این میان البته وزارت ارتباطات نیز آمار شکایت به سامانه 195 را روزانه حدود 400 مورد اعلام می کند که تنها بخش ناچیزی از آن مربوط به پیامک های انبوه و تبلیغاتی است.

اگر شما هم از جمله کاربرانی هستید که ارسال پیامک های تبلیغاتی اعصابتان را خورد کرده است بد نیست استفاده از اپلیکیشن Blockرا نیز امتحان کنید.

این اپ فارسی با دارا بودن مجموعه ‎کاملی از شماره ‎های تبلیغاتی، می تواند هوشمندانه تعداد بسیاری از این شماره ‎ها را به صورت خودکار شناسایی و مسدود کند. این اپ بعد از نصب روی گوشی هوشمند فعال شده و پیامک ‎های تبلیغاتی را بدون هیچگونه اطلاعی مانند زنگ یا ویبره، به صندوق دریافت خود هدایت می کند.

البته در بخش اعلانات گوشی خود می توانید این پیام ها را ببینید. محیط برنامه شامل سه تب جداگانه یعنی تب مرکزی، مربوط به پیامک ‎های بلاک شده، تب چپ مربوط به فهرست سیاه، و تب راست مربوط به فهرست سفید است که امکان اضافه کردن شماره ‎های تبلیغاتی (حتی شماره ‎های عادی مانند افراد مزاحم) به صورت دستی را برای کاربران فراهم می کند.

این اپلیکیشن در دو نسخه رایگان و پولی در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است. برای دریافت Block می توانید به سایت کافه بازار مراجعه کنید.