آرشیو چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۷۸
فرهنگ و هنر
۵

نمایشگاه عکس های دیده نشده از حرم مطهر حضرت علی(ع)

مجموعه عکس های محمد خوشرو از بارگاه نورانی حضرت امام علی(ع) که حاوی حداقل 34 تصویر ناب و تاکنون دیده نشده از این آستانه مبارکه است، عصر جمعه بیست و دوم خرداد در گالری فرهنگسرای نیاوران به تماشا درمی آید.

این دهمین نمایشگاه انفرادی محمد خوشرو محسوب می شود که مثل همیشه دوربین او مانند زائری شیفته و تیزبین از زوایایی کمتر دیده شده، گوشه گوشه حرم مطهر مولای متقیان را طواف و ثبت کرده است.

در کنار این 34 تصویر حدود 16 عکس برگزیده از مجموعه نفیس کتاب «سجده صاحب نظران» نیز روی دیوار گالری می رود که سال 1390 با روایتگری عکس های محمد خوشرو و به همت موسسه توسعه ایرانیان در 250 صفحه به زیور طبع آراسته شد و حال برخی از آنها به نمایش درمی آید.

مانند همه نمایشگاه های خوشرو، این عکس ها در ابعاد بسیار بزرگ به نمایش درمی آید که در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، ماهی که به نام متبرک حضرت علی(ع) مزین است، فرصتی ذی قیمت تلقی می شود.

این رویداد به همت موسسه توسعه ایرانیان و با همیاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و موسسه فرهنگی هنری صبا دایر می شود و همه عکس های این مجموعه از گنجینه هنری موسسه توسعه ایرانیان است و نمایشگاه جنبه فروش ندارد.