آرشیو پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۲۷۱
حادثه
۱۴

برترین های هفته

«قهرمان هفته»

مهندسی ایرانی که 17 خرداد امسال در تصادفی شدید در یکی از پمپ بنزین های شهر کلگری کانادا جان خود را از دست داد، «قهرمان هفته» است. او مریم رشیدی، فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی شریف بود که پس از سه روز فعالیت در یکی از پمپ بنزین های شهر کلگری جان باخت. 17 خرداد، یک دستگاه خودروی وانت بدون اینکه هزینه ای پرداخت کند در این پمپ بنزین، اقدام به سوختگیری کرد. مریم رشیدی پول بنزین را از آنها خواست اما راننده او را زیر گرفت و 15 متر روی زمین کشید. پلیس عامل حادثه را دستگیر کرد و مهندس ایرانی به بیمارستان منتقل شد اما او مرگ مغزی شده بود. او «قهرمان هفته» است چون نه تنها راننده متخلف را تا آخرین لحظه رها نکرد بلکه خانواده اش پس از اطلاع از مرگ مغزی شدنش، اعضای بدنش را به بیماران کانادایی اهدا کردند: بیمارانی که ملیت شان با مریم رشیدی متفاوت بود اما شوق به زندگی در چهره شان موج می زد.

«حادثه هفته»

آتشی که 21 خرداد امسال به جان یک انبار دوچرخه های سالم و اوراقی در خیابان فداییان اسلام افتاد، «حادثه هفته» است. این حریق ساعت 14:39 دقیقه به وقوع پیوست و 100 آتش نشان را به نبرد با خود طلبید. زبانه های آتش که انبار 15 هزار مترمربعی را در محاصره خود گرفته بود، پس از دو ساعت خاموش شد و تلی از خاکستر به جا گذاشت. در این عملیات 100 آتش نشان از هفت ایستگاه با 25 خودرو و تانکر آب حضور داشتند. جلال ملکی، سخنگوی آتش نشانی تهران از این آتش سوزی با عنوان «کوه آتش» نام برد و علت آن را عدم رعایت نکات ایمنی در چیدن دوچرخه ها در انبار، سیم کشی های ناقص و قدیمی و عدم استفاده از وسایل اطفای حریق در انبار اعلام کرد.

«عکس هفته»

23 خرداد انفجار ضایعات توپ جنگی در یکی از کارخانه های مشهد، یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

از این پس«اعتماد» روزهای پنجشنبه برترین های حوادث هفته را انتخاب می کند شما هم می توانید انتخاب خود را به این شماره 30004753 پیامک کنید