آرشیو پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۲۷۱
جامعه
۱۳

انوشیروان محسنی بندپی: ارقام آسیب های اجتماعی در ایران نگران کننده است

ایسنا | رییس سازمان بهزیستی، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران گفت: آمار زنان سرپرست خانوار در سال 75 یک میلیون و 200 هزار نفر بود که با 38 درصد رشد در سال 85 به یک میلیون و 600 هزار نفر رسید و در سال 90 نیز به دومیلیون و 500 هزار نفر افزایش یافته است.

رییس سازمان بهزیستی گفت: مسوولیت های اجتماعی تا به حال در کشور ما یک هدف استراتژیک نبوده و تنها امور خیریه ای بوده که ما را دچار تصمیم گیری های روزمره کرده است.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه در این پراکندگی مسوولیت های اجتماعی، هر دستگاهی که در ایفای وظایف خود کم می آورد، دیواری کوتاه تر از سازمان بهزیستی پیدا نمی کند، گفت: باید مدیریت واحد و تولیت واحد در مسوولیت پذیری مسائل اجتماعی را به کمک دستگاه ها و مجلس برعهده بگیریم و پاسخگویی لازم را هم داشته باشیم. محسنی بندپی ادامه داد: تحولات عظیم صنعتی و رشد نیازهای بشری شرایطی را فراهم کرده که شاهد گسترش روزافزون آسیب های اجتماعی هستیم، گفت: فقر، طلاق، اعتیاد، فرار از خانه، اختلالات روحی، روانی، کاهش محبت، کاهش مسوولیت های اجتماعی و... نشان دهنده این است که این آسیب ها در جهان و ایران در حال افزایش است. رییس سازمان بهزیستی در مورد آمار افراد آسیب دیده از معضل اعتیاد گفت: در سال 86، 5 درصد مبتلایان به معضل اعتیاد از تعداد یک میلیون و 200 هزار نفر خانم ها بودند که در سال 90 این رقم به 10 درصد افزایش یافت. همچنین در سال 86، 4 درصد معتادان صنعتی بوده و در سال 90 به 26 درصد رسیده است. رییس کل سازمان بهزیستی گفت: باید از ظرفیتNGOها و دانشگاه های علوم اجتماعی و علوم پزشکی بهره کافی برد.